Jak být uspěšný v online světě v zahraničí?

Dostat zakázku na web pro zahraniční firmu se může zdát pro někoho v Česku jako sen, pro druhé jako rutina. Pokud jde třeba o USA či Kanadu, bojujete se vzdáleností, jazykem, časovým posunem a také tím, že Česko není nejlevnější. V článku najdete konkrétní tipy, jak se dostat k zahraničním projektům a uspět.

weby uniweb zprávy

K prosazení české firmy do zahraničí je potřeba počítat s mnoha překážkami a naučit se soupeřit s těmi nejlepšími. Zde je několik tipů, které mohou pomoci třeba právě vám:

TIP 1: Bez doporučení nemáte šanci

Do vývoje velkých projektů se téměř nikdo nepouští bez doporučení na konkrétní firmu nebo tým. „Ideální je, pokud již máte zkušenosti s menšími projekty a získáte si důvěru. Spokojený klient vám potom buď poskytne dobré reference v případě, že se sami ucházíte o nějaký projekt, nebo vás rovnou konkrétní firmě doporučí,“ míní Michal Haták z digitální agentury Inizio.cz.

"Z praxe vím, že reference a doporučení mají velký vliv na zisk zahraniční zakázky, nicméně musím podotknout, že o získání zakázky rozhoduje také příjemná atmosféra při jednání a někdy také lehce neformální přístup a nalezení společné řeči na téma, které přímo nesouvisí s tvrdým byznysem. S jedním zákazníkem z Německa jsme si na první schůzce hezky popovídali o fobale a protože jsme vytvořili web držitele Zlatého míče Pavla Nedvěda, byl to pěkný impuls k další diskusi o webdesignu a online marketingu," říká Jan Vavřička z online agentury UNIWEB.

TIP 2: Už nerozhoduje cena, ale kvalita

Kupříkladu ve Vancouveru sice působí stovky technologických společností, přesto je i pro zahraniční firmu reálné zde získat práci na zajímavém projektu. Díky technologickým gigantům je místní pracovní trh absolutně přebraný. Musíte však mít co nabídnout a cena to rozhodně není. Když chtějí firmy ze západu ušetřit na vývoji webu, jednoduše se obrátí na programátory z Indie, kteří pracují za jednotky dolarů na hodinu. Prostor pro tuzemské firmy je tam, kde firmy požadují opravdu kvalitu, něčím specifickou práci a něco navíc.

"Rozhodně doporučuji přizbůsobit cenovou nabídku podmínkám místního trhu. Klienti z dané země posuzují cenu za nabízené služby svou optikou, takže je na místě cenovou nabídku vyladit tak, aby se blížila cenám rodilých či lépe řečeno místních specialistů," doplňuje specialista a lektor online marketingu Jan Vavřička.

TIP 3: Naučte se mnohokrát prohrát, než vyhrajete

Ačkoliv mají třeba v Německu či Británii oproti českým IT pracovníkům trojnásobné platy, odpovídá tomu i velká efektivita práce, do které je dotlačila světová konkurence. Proniknout tam znamená naučit se dělat věci v jejich kvalitě a ani tehdy nemáte vyhráno. „Nejdřív jsme to asi desetkrát nebo dvacetkrát zkazili, než to konečně vyšlo,“ říká ze zkušenosti Michal Haták.

TIP 4: Flexibilita vám vše usnadní

Pokud chcete uspět, musíte být hodně flexibilní, protože ne všechno se dá vyřešit přes skype. Je potřeba se smířit s tím, že práce na zahraničním projektu je časově náročnější. Musíte občas do dané země letět a také se přizpůsobit časovému posunu. Tak například když máme v České republice 17.00 hodin, tak v Kanadě teprve začíná jejich pracovní den.

TIP 5: Berte to jako výzvu a buďte odvážní

Člověk musí vystoupit ze své komfortní zóny a všechno řešit například v angličtině, někdy bez ohledu na svátky. S čímkoli bojujete, berte jako výzvu, že se můžete něco nového naučit, v něčem se zdokonalit, nebo překonat sám sebe. Tuto zkušenost vám nikdo nevezme a můžete ji zúročit v další práci.

Obecně čeští vývojáři patří ve světě mezi špičku. Když tento trend bude pokračovat, možná by se jednou mohlo mluvit o českém zdrojovém kódu stejně jako o českém skle nebo pivě. „Zlatý český kód“ – to by byl náš slogan,“ vizionářsky prohlašuje Michal Haták.

"Buďte precizní, pracovití a vstřícní, protože dobře odvedená práce a prestižní zahraniční zakázka se stane vaší cennou referencí, která vám může přinést další zahraniční klienty. A to je k nezaplacení!" Uzavírá Jan Vavřička z plzeňské firmy UNIWEB s.r.o., která již od roku 2000 nabízí poradenské služby v oblasti online marketingu a specializuje se na tvorbu webů na míru a poskytování SEO servisu pro firmy z Plzeňského kraje.


weby na míru UNIWEB

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Auto CB - Škoda si léto neochladit

Hlavní zprávy

 

čez zprávy 2018