Mladí Češi a Bavoři programovali i hráli simulační hru

Digitální vyspělost sleduje index digitální ekonomiky a společnosti (DESI index).

uniwebwebynamiru2018

 Zkoumá například připravenost země na zavedení páté generace bezdrátového připojení (5G), úroveň digitálních a softwarových dovedností obyvatel nebo využívání a kvalitu internetového připojení. Podle tohoto ukazatele jsou na tom za rok 2019 nejlépe skandinávské země a Nizozemsko, nejhůř pak Rumunsko a Bulharsko. Česko se letos umístilo na 18. místě, Německo má 12. příčku.

DESI index využívá převážně údaje Eurostatu a pomáhá členským státům EU určit klíčové oblasti, které vyžadují investice. Místopředseda Komise odpovědný za jednotný digitální trh Andrus Ansip uvedl na webu Evropské komise: „Je nutné neprodleně zavést nová pravidla na podporu konektivity, datové ekonomiky a digitálních veřejných služeb a pomoct členským státům vybavit občany digitálními dovednostmi přizpůsobenými modernímu trhu práce“. Digitální dovednosti chce předávat mladým lidem například i projekt neformálního vzdělávání Digitálně internacionálně. Naposledy v letošním roce se mladí Češi a Bavoři potkávali tento týden. Pětidenní seminář Digitálně internacionálně začal v obci Šlovice na Rakovnicku a třetí den se všichni přesunuli do bavorského Waldmünchenu. 

Účastníci si vyzkoušeli například základy programování – mají k dispozici několik chytrých stavebnic. V plánu byla také exkurze do inovativních podniků v regionu, tentokrát do logistické firmy Dischner a do OMEXOM GA Energo, což je specialista na výstavbu elektrického vedení. „Součástí programu byla i simulační hra, ve které žáci vedou virtuální výrobní firmu. Zjistili, jaké to je komunikovat s jednotlivými pobočkami společnosti, které jsou různě po světě a jak k tomu slouží informační technologie,“ říká Magdaléna Hrubá, vedoucí projektová manažerka Digitálně internacionálně.

Projekt Digitálně internacionálně organizuje za českou stranu plzeňský spolek Knoflík a za německou Centrum pro vzdělávání mládeže ve Waldmünchenu. „Projekt reaguje na aktuální potřeby ve vzdělávání – podpora technického vzdělávání, práce s novými digitálními aplikacemi, programování robotů a samozřejmě také rozvíjení komunikace žáků v cizím jazyce,“ popisuje seminář Miloslava Hodánková, učitelka německého jazyka na Gymnáziu Sušice. 

Finanční podporu poskytuje projektu Evropský fond pro regionální rozvoj z programu přeshraniční spolupráce Česká republika – Svobodný stát Bavorsko Cíl EÚS 2014– 2020 a Česko-německý fond budoucnosti.

weby na míru UNIWEB

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Kamiq

Hlavní zprávy

 

čez zprávy 2018