Od neděle platí v kraji nové autobusové jízdní řády. Některé spoje končí

V Plzeňském kraji se mění jízdní řády – některé spoje se ruší, přibude zcela nová zastávka, upravuje se jízdné.

uniwebwebynamiru2018

Od neděle 4. března 2018 dochází k úpravám jízdních řádů u vybraných linek veřejné autobusové dopravy v Plzeňském kraji.

Některé spoje, které Plzeňský kraj neplatí a dopravce ČSAD autobusy Plzeň je dosud dlouhé roky jezdil na své vlastní náklady, budou zrušeny. Mezi takové patří například komerční nedotovaná linka 400321 Domažlice – Plzeň – Praha. Z ekonomických důvodů a kvůli nedostatečné vytíženosti se na této lince ruší dva páry posilových spojů v pracovní dny, první v úseku Stod – Plzeň a zpět, druhý v úseku Holýšov – Plzeň a zpět. Dále se ruší dva páteční posilové spoje na trase Domažlice-Plzeň a Plzeň-Domažlice a jeden pár dopoledních spojů v pracovní dny na trase Domažlice-Plzeň a zpět. Hlavními důvody rušení uvedených spojů je jejich slabá vytíženost, nedostatek řidičů a především fakt, že linky na této trase Plzeňský kraj nechce dotovat.

Naopak pozitivní změnou, kterou přináší nové jízdní řády, je zařazení zcela nové zastávky Holýšov, Nový Dvůr na lince 400160. Bude tak zajištěna doprava především školní mládeže z dosud autobusy neobsluhované místní části Nový Dvůr do Holýšova. 

Kompletní přehled změn je k dispozici na webu www.csadplzen.cz.

Současně se změnami jízdních řádů dochází i k úpravě zvláštních ceníků jízdného pro vybrané autobusové linky. Jedná se o již zmiňovanou linku 400321 Domažlice-Plzeň-Praha a o linku 490820 Tachov-Bor-Nýřany-Plzeň-Rokycany-Praha. Na obou těchto linkách dochází u vybraných tarifních pásem ke srovnání cen se základním ceníkem jízdného. Cestující si tak mírně připlatí. Na lince 440080 Plzeň-Karlovy Vary jsou pak jednotlivá tarifní pásma navýšena o 2 až 10 korun. U všech třech uvedených linek bude nově sleva ISIC pro studenty u všech tarifních pásem ve výši 10 procent.

Nové zvláštní ceníky jízdného jsou ke stažení na webu www.csadplzen.cz.

„V minulých letech jsme každým rokem najezdili 1,6 milionů kilometrů na vlastní náklady na linkách, které Plzeňský kraj, ani nikdo jiný nehradil. Financovali jsme dlouhé roky tyto linky z vlastních zdrojů, aby byla zajištěna dopravní obslužnost jako veřejná služba obyvatelům kraje. To si ovšem nyní už nemůžeme dovolit, zvlášť v situaci, kdy musíme kraji splácet mnohamilionové částky, které nám kraj neuznal jako oprávněné náklady,“ vysvětlil mluvčí ČSAD autobusy Plzeň Miroslav Slaný. „Část z těchto dosud nehrazených linek kraj nyní dodatečně objednal, jiné ne. Proto musíme některé z nich omezit nebo dokonce zrušit. Snažili jsme se postupovat citlivě a rušíme spoje, které jsou nejméně vytížené. U ostatních z těchto spojů musíme upravit jízdné, abychom je mohli zachovat,“ doplnil Slaný. 





weby na míru UNIWEB

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Truhlářství Mistr M

Hlavní zprávy

 

čez zprávy 2018