Plzeňský železniční uzel zrychlí štíhlá výhybka. Je teprve třetí v Česku

Na 1500 metrech železniční trati z Plzně do Domažlic v městské části Skvrňany jezdí vlaky od pondělního podvečera po zcela nové trase.

Cílená propagace v Plzni

Ta se napřímila, přiblížila zástavbě a vznikla na ní i nová bezbariérová zastávka Plzeň – Skvrňany. Součástí nové přeložky je i štíhlá výhybka 1:26,5-2500, dlouhá 95 metrů, umožňující jízdu vlaku až 120 kilometrovou rychlostí do odbočné větve

„Její transport a montáž představovaly nejsložitější části této etapy. V České republice jsou takové výhybky zatím v provozu pouze dvě. Tato je třetí. Už proto šlo o náročnou montáž a vzhledem k délce výhybky i specifickou dopravu, k níž musel být použit speciální sklopný vůz a vůz pro přepravu a pokládku výhybek “ říká David Sichrovský, ředitel stavby ze společnosti Swietelsky Rail CZ.

V listopadu firma dokončí v tomto úseku od Jižního Předměstí k výhybce pod Zátiším druhou kolej a tím dojde ke zdvoukolejnění první části trati Plzeň - Domažlice a její přípravě na elektrifikaci.

Jde o další část modernizace plzeňského železničního uzlu, která začala v prosinci 2017a skončí na jaře 2020.
 

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka