Akcie leteckých společností padají dolů

Pandemie Covid-19 významně narušila celosvětové dění. Mnohé z toho, jak jsme byli zvyklí fungovat jako společnost se změnilo, a většina zemí byla tímto smrtelným virem, který řádí v každém koutě světa, zasažena. A začala jízda jak na horské dráze, rok 2020, kdy se finanční trhy staly chaotickými a vyloženě nepředvídatelnými.

Cílená propagace v Plzni

Vyskytla se maxima a minima a nejistota vládla mezi investory, kde se ceny akcií měnily mrknutím oka podle toho jak průmyslová odvětví získávala a ztrácela důveru investorů. V rámci přísných izolačních opatření zavedených na začátku roku, zastavily země po celém světě vnitrostátní i mezinárodní cestování. Není tudíž žádným tajemstvím, že byly letecké společnosti velmi ovlivněny a jejich tržní hodnota hluboce klesla, jelikož ztratily možnost podnikání prakticky přes noc. Otázkou zůstává zda se zotaví a co se stane teď, když tu máme druhou vlnu tohoto viru.

Propadající se ceny

Pieter Elbers, generální ředitel společnosti KLM, která je součástí AirFrance KLM, na Světovém leteckém festivalu uvedl, že k tomu, aby se letecký průmysl dostal z ničivých účinků pandemie, bude nutná spolupráce i integrace. "Každá velká krize v tomto odvětví vedla k další konsolidaci. Můj náhled [COVID-19] by tedy také vedl k další konsolidaci v tomto odvětví. Abychom zajistili optimalizaci našich aktiv, masivní trajektorie obnovy bude také vyžadovat větší spolupráci mezi různými dopravci.“ řekl Elbers. Zdůraznil, že spolupráce v globálním měřítku bude nezbytnou změnou, což se přímo vztahuje na udžitelnost.Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair oznámila, že v říjnu sníží kapacitu o 20%, čímž se celková kapacita sníží na 40% oproti stavu v říjnu 2019. Oznámení přichází v důsledku dalšího poklesu rezervací způsobeného druhými vlnami viru napříč Evropskými zeměmi. Přesto, v rámci boje proti důsledkům pandemie prodala letecká společnost v září dluhopis ve výši 850 milionů EUR - krok, který mohl prozatím fungovat. Podle ratingové agentury S&P je Ryanair, společně s konkurenční společností EasyJet, jednou ze tří leteckých společností, které si udržují investiční hodnocení. "Ryanair je v lepším postavení a proto pro ně bude jednodušší získat potřebné financování." řekl Azhar Hussain, vedoucí globálního kreditu v Royal London Asset Management. Zatímco úvěrové hodnocení dalších významných leteckých společností, jako Lufthansa a British Airways, byla v průběhu pandemie degradována na "junk".

Bezpečnost především

I přes pověst historicky nejbezpečnějšího způsobu cestování jsou obavy z letecké dopravy během pandemie opět vysoké. Ve snaze obnovit důvěru v leteckou dopravu v této nejisté době přijímají evropské letecké společnoti nová inovativní opatření. V tuto chvíli se vyvíjí Covid-19 test, který má poskytnout výsledky během 15 minut, což zajistí cestujícím větší pocit bezpečnosti. Jakkoli jsou však tyto testy slibné, stále se objevují pochybnosti o jejich přesnosti a také nepohodlí, jelikož jsou prováděny formou nosního výtěru, což udržuje neustálou nejistotu.

Německá letecká společnost Lufthansa a švýcarský výrobce léků Roche diskutují o brzkém zavedení testů "Antigen". Italská letecká společnost Alitalia se rovněž snaží vytvořit bezpečnější cestování přidáním dvou dalšífch letů mezi Milánem a Římem, konkrétně pro cestující s negativními Covid-19 testy, nazvanými experiment "Covid Test lety". Záměre je, aby tyto testy byly provedeny autorizovanymi zdravotníky na letištích a byly zahrnuty v ceně letenky.

Letecké společnosti nadále čelí nejistotě

I přes rychlé testy a zvláštní lety stále panuje obecný názor, že cestování stovek lidí v podstatě vzduchotěsné trubce je v rozporu se všemi pravidly o udržování bezpečné vzdálenosti a tudíž obavy přetrvávají. Taková nejistota má tendenci se projevovat i na finančních trzích, kde cenová volatilita určitých leteckých společností vytváří jak rizikové situace tak příležitosti pro obchodníky investující do CFD kontraktů. CFD umožňuje investorům obchodovat s cenovými výkyvy akcií společností jako Lufthansa, AirFrance KLM a mnoha dalších aniž by museli zakoupit samotné aktivum. Akcie iFOREX jsou jen jedním z mnoha stovek nabízených CFD instrumentů - vyberte si z více než 800 indexů, komodit, ETF, kryptoměn a cizích měn. iFOREX má desítky let zkušeností na finančních trzích a nabízí vlastní obchodování založené na nejmodernějších technologiích současnosti. Než začnete obchodování s akciemi iFOREX, zaregistrujte se ještě dnes a využijte bezplatné vzdělávací materiály, včetně školení 1 na 1 s obchodním koučem.

Zdroj článku, autor: do redakce zaslal iForex

iFOREX UK je obchodní jméno společnosti VIBHS Financial Limited, která je autorizována a regulována Úřadem finanční etiky FCA ve Velké Británii pod identifikačním číslem 613381. V Anglii a Walesu zapsána jako společnost s ručením omezeným pod identifikačním číslem 08279988.

Materiály připravené v tomto dokumentu skupinou iFOREX, by neměly být žádným způsobem interpretované, ať už explicitně nebo implicitně, přímo nebo nepřímo, jako investiční poradenství, doporučení nebo návrh investiční strategie s ohledem na finanční instrument, a to v jakémkoli smyslu. Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje spojené s vysokým rizikem vzniku peněžní ztráty v důsledku finančního pákového efektu. Při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele došlo ke vzniku ztráty u 62.43% účtů retailových investorů. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků. Mějte na paměti: Výpočty předešlých pohybů výkonu mohou představovat futures a ne podkladové aktivum. Plný disclaimer:


Autor: REGIONPLZEN.CZ Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka