Audi představuje novou generaci modelu SQ5 TDI

Optimalizované Audi SQ5 TDI je nyní ještě suverénnější, ostřejší, sportovnější a hospodárnější.

SEO UNIWEB

Přinášíme vám novinky ze světa automobilů.

SQ5 TDI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,0 – 7,0; kombinované emise CO2 v g/km: 185 – 185) je úspěšným modelem. Již jeho první generace, představená na podzim 2012, začala psát úspěšný příběh – jako první model S značky Audi, poháněný vznětovým motorem.

Třílitrové TDI s rozsáhlými novinkami je nyní ještě výkonnější a hospodárnější

Motor V6 3.0 TDI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,0 – 7,0; kombinované emise CO2 v g/km: 185 – 185) byl v mnoha detailech modernizován. Místo hliníkových pístů používá písty z kované oceli. Tento nový materiál snižuje tepelné ztráty. A vzhledem k vyšší pevnosti nemají nové písty oproti hliníkovým předchůdcům žádnou nevýhodu z hlediska hmotnosti. Stupňovitě tvarované dno pístu zvyšuje účinnost a rychlost spalování. Vstřikovače paliva s elektromagneticky ovládanými ventily pracují s konstantně vysokou precizností, protože na uzavírání vstřikovací jehly dohlíží nový piezoelektrický senzor. Celkové množství vstřikovaného paliva lze v každém pracovním cyklu rozdělit do až osmi dílčích dávek, a to s ještě preciznějším odměřováním nafty. Maximální vstřikovací tlak je 2500 barů.

MHEV a EAV: ještě více hospodárnosti a spontánnosti

Jednotka 3.0 TDI disponuje dvěma technologiemi, které snižují spotřebu paliva a zrychlují reakce motoru. Částečně hybridní systém s napětím 48 V (MHEV) integruje řemenem poháněné zařízení BSG s funkcemi spouštěče a generátoru, lithium-iontové akumulátory pro přechodné ukládání elektrické energie a měnič napětí 48 V/12 V. Při zpomalování získává systém MHEV zpět výkon až 8 kW. 

Druhým technickým modulem je elektricky poháněné dmychadlo (EAV). Toto zařízení podporuje výfukové turbodmychadlo v situacích, kdy výfukové plyny mají pro jeho pohon ještě příliš málo energie. Kompaktní elektromotor, používající ke svému napájení rovněž kompaktní elektrickou síť s napětím 48 V, zrychlí kolo kompresoru EAV na 65 000 otáček za cca 300 milisekund. EAV je nyní využíváno častěji a ve větším rozsahu provozních podmínek. EAV podporuje spontánnější reakce motoru při rozjezdu a zrychlování z nízkých otáček. K tomuto efektu přispívá rovněž optimalizovaná souhra EAV, MHEV, turbodmychadla, samotného motoru a převodovky tiptronic.

Vzájemná souhra dvou katalyzátorů SCR: dodatečné čištění výfukových plynů

U dodatečného čištění výfukových plynů sází Audi na technologii Twindosing, u níž spolupracují dva katalyzátory SCR. První z nich je uložen hned za sběrným výfukovým potrubím a slouží současně jako filtr pevných částic. Druhý katalyzátor SCR je umístěn ve větší vzdálenosti od motoru, pod podlahou vozidla. Oba katalyzátory se vzájemně doplňují, protože pokrývají různé provozní situace a rozsahy teplot výfukových plynů.

Řadí rychle a komfortně: osmistupňová převodovka tiptronic

Přenos hnací síly zajišťuje rychle a komfortně řadící osmistupňová převodovka tiptronic, jejíž strategie řazení byla přizpůsobena charakteristice modifikovaného motoru. Při setrvačné jízdě modelu SQ5 TDI se vypnutý motor odpojí od převodovky rozepnutím příslušné spojky.

Sportovní diferenciál: více hnací síly, žádná nedotáčivost, větší dynamika

Audi dodává na přání sportovní diferenciál pro zadní nápravu, který při sportovní jízdě aktivně rozděluje točivý moment mezi jednotlivá kola zadní nápravy. Na kolo na vnější straně zatáčky přenáší větší hnací sílu, protože má větší adhezi – vůz je tím doslova vtlačen do zatáčky a současně se výrazně zmenší nedotáčivost. I při zrychlování na výjezdu z ostré zatáčky je vnějšímu kolu přidělován větší točivý moment pro další zvýšení jízdní dynamiky.

Suverénní preciznost: podvozek 

Podvozek modelu Audi SQ5 TDI je dokonale připraven na sportovní výkony vznětového motoru. Každé kolo má pětiprvkové zavěšení. Sportovní podvozek S s elektronicky řízenými tlumiči snižuje světlou výšku oproti modelu Q5 o 30 milimetrů a přesvědčí mimořádně širokým rozsahem mezi nejkomfortnějším a nejdynamičtějším nastavením.

Modernizované Audi SQ5 TDI (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 7,0 – 7,0; kombinované emise CO2 v g/km: 185 – 185) sjíždí v sériové podobě z montážní linky na 20“ kolech z lehké slitiny s pneumatikami rozměru 255/45. Alternativně jsou na výběr 21“ kola z portfolia značky Audi nebo společnosti Audi Sport GmbH. Přední náprava disponuje brzdovými kotouči s průměrem 375 milimetrů a šestipístkovými brzdovými třmeny z hliníku. Černě nebo na přání červeně lakované třmeny nesou nápisy S.

Nové stylistické prvky: vnější design

Modernizované Audi SQ5 TDI dává najevo svou sílu výraznými detaily, jež umocňují robustnost jeho vzhledu. Vertikální prvky strukturují velké krajní otvory pro přívod vzduchu v předním nárazníku. Jemné lamely na osmiúhelníkové masce chladiče se specifickou mřížkou S vzájemně propojují velké osmiúhelníkové voštiny. A stejně jako příčky v otvorech pro přívod vzduchu jsou vyrobeny z hliníku.

Modernizované Audi SQ5 TDI se vyrábí v mexickém závodě San José Chiapa a do České republiky a dalších evropských zemích přijde na trh v prvním čtvrtletí 2021. Základní cena Audi SQ5 je pro Českou republiku stanovena na 1 858 900,- Kč včetně DPH 21% a tovární prodloužené záruky na 4 roky / 120 000 kilometrů. Předprodej vozu bude zahájen na počátku roku 2021.

Tip na přehled nových aut v ČR skladem

Pokud přemýšlíte o nákupu nového automobilu, doporučujeme vám navštívit stránku Nová auta.

Fotogalerie
Autor: AutoSystem a.s. Článek může obsahovat komerční sdělení.

mobilnipohotovost

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
st 18.11.2020 11:53



0 +
 
Uniweb weby

Hlavní zprávy

 

čez zprávy 2018
seo uniweb