Elegantní – efektivní – evoluční: Nové Audi A3 Limuzína

Kompaktní čtyřdveřový sedan je digitalizovaný a kompletně síťově propojený – od informačních a zábavních systémů až po asistenční systémy.

Jarní servisní akce AUTO CB

A3 Limuzína, úspěšný model značky Audi, přichází ve své druhé generaci.

Pod elegantní karoserií zajišťují hospodárnou a dynamickou jízdu nové pohony, a ještě precizněji nastavený podvozek.

Působivý a elegantní: exteriér

Přídi dominuje velká maska chladiče Singleframe s voštinovou mřížkou, na kterou navazují výrazné světlomety lichoběžníkových tvarů, zalomené na vnějších okrajích dolů. U vrcholné verze s technologií Matrix LED jsou zde umístěna nová digitální světla pro denní svícení. Ta jsou tvořena pixelovým polem z 15 segmentů LED, které lze jednotlivě ovládat.

Zatímco u modelu A3 Sportback se linie, procházející na boku karoserie nad bočními prahy, před podběhem zadního kola láme a směřuje vzhůru k zadním svítilnám, čímž zdůrazňuje krátkou záď, u sedanu je protažena až k zadnímu nárazníku. Tím je umocněna délka vozu – přesahující Sportback o 15 centimetrů – i elegance siluety. Blatníky ve stylu quattro a boční prahy výrazněji vystupují díky konkávně tvarované ploše pod širokou ramenní oblastí karoserie. Vzniká tím intenzivní hra světla a stínu. Střešní linie dynamicky směřuje od střešního sloupku B dolů – stejně jako u kupé – a ústí do markantního spoileru na víku zavazadlového prostoru. Spoiler může být na přání z uhlíkového kompozitu, který zvýrazní celkový estetický dojem a působivý vzhled čtyřdveřového sedanu.

Aerodynamická: karoserie

Vyšší záď v porovnání s předchůdcem a velký difuzor prospívají aerodynamice. Nový model A3 Limuzína s motorem 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) dosahuje díky tomu součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,25, což představuje zlepšení o 0,04 v porovnání s první generací. K tomu přispívají také dva elektricky ovládané moduly se žaluziemi v otvoru pro přívod chladicího vzduchu za maskou chladiče Singleframe. Žaluziemi je v závislosti na situaci inteligentně řízeno množství přiváděného chladicího vzduchu. Aerodynamický odpor vzduchu kromě toho snižují také kryty spodní části karoserie, aerodynamicky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka a aktivní chlazení brzd.

Přehledná a digitalizovaná: přístrojová deska

Přístrojová deska modelu A3 Limuzína je zcela zaměřena na řidiče. Tento přístup je patrný již z designu interiéru a nalézá uplatnění také u zobrazovacích systémů a ovládacích prvků. Přístrojová deska s centrálním displejem MMI touch je mírně natočena k řidiči. Displej má úhlopříčku 10,1 palce a umožňuje intuitivní ovládání. Sériově zahrnuje rozpoznávání ručně psaného písma a hlasové ovládání hovorovou řečí, které může alternativně využívat také informace z cloudu. Již v základní výbavě je 10,25“ panel sdružených přístrojů digitální. Ve verzi Audi virtual cockpit plus má úhlopříčku 12,3 palce a nabízí tři různé režimy zobrazování.

Intenzivní síťové propojení: informační, zábavní a asistenční systémy

Vrcholný informační a zábavní systém pro nový model A3 Limuzína nese označení MMI Navigation plus a používá třetí generaci modulární platformy informačních a zábavních systémů. MIB 3 má desetkrát vyšší výpočetní výkon než v předchozím modelu a umožňuje připojení vozu k internetu prostřednictvím rychlého standardu LTE Advanced. Prostřednictvím hotspotu WLAN si mohou k internetu připojit svůj chytrý telefon i cestující. MMI Navigation plus nabízí sériově velký počet služeb Audi connect.

Součástí portfolia jsou také služby Car-to-X, které využívají kolektivní inteligenci flotily vozů Audi. Prostřednictvím této služby jsou do příslušně vybavených vozidel přenášeny informace například o nebezpečných místech nebo omezeních rychlosti. Služby Car-to-X také pomáhají vyhledávat volná parkovací místa v ulicích. Po zaparkování vozidla pokračuje navigace z vozu na chytrém telefonu díky aplikaci myAudi App. Zákazník se tak dostane bez komplikací do cíle.

Také asistenční systémy jsou mimořádně výkonné díky rozsáhlému síťovému propojení. V rámci systému Audi pre sense front spolupracuje kamera za vnitřním zpětným zrcátkem s předním radarovým senzorem s cílem zabránit nehodám, nebo alespoň snížit jejich intenzitu. Data těchto senzorů používá také sériově dodávaný asistent pro vyhýbací manévry. Adaptivní asistent řízení, inovace z vyšší třídy, podporuje řidiče při řízení vozidla v příčném i podélném směru. Asistent pro hospodárnou jízdu mu ukazuje, kdy je smysluplné uvolnit pedál plynu. Za tím účelem vyhodnocuje mimo jiné data navigačního systému. V městském provozu je navíc přínosné používat upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistenta pro sledování vozidel přijíždějících ze stran a prostorový kamerový systém, který bude do nabídky zařazen krátce po uvedení na trh.

Uvedení na trh se třemi verzemi pohonného ústrojí

Nový model A3 Limuzína bude uveden na trh se dvěma variantami převodovky pro TFSI a jedním agregátem TDI. Všem společná je mimořádná hospodárnost. Verze 35 TFSI, čtyřválec se zdvihovým objemem 1,5 litru a přímým vstřikováním, dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) a je k dispozici se dvěma různými převodovkami – nově vyvinutou šestistupňovou mechanickou převodovkou nebo rychle řadící sedmistupňovou převodovkou S tronic.

Kromě technologie přechodné deaktivace válců „Cylinder on Demand“ používá tento agregát ve spojení s dvouspojkovou převodovkou S tronic také částečně hybridní systém s napětím 48 V. Hybridní systém získává při zpomalování kinetickou energii, točivým momentem až 50 N.m podporuje motor při rozjezdu a přidání plynu v nízkých otáčkách a v mnoha situacích umožňuje modelu A3 Limuzína setrvačnou jízdu s vypnutým motorem. V každodenním provozu se tím sníží spotřeba paliva až o 0,4 litru na 100 kilometrů.

Také jednotka 2.0 TDI o výkonu 110 kW (150 k) spolupracuje se sedmistupňovou převodovkou S tronic, jejíž nová páka voliče používá technologii „shift-by-wire“, a je tedy s převodovkou spojena pouze elektronicky.

Komfortní a současně dynamický: podvozek

Podvozek nového modelu A3 Limuzína má sportovně vyvážené nastavení, které je ještě preciznější než u předchůdce. Velký podíl na této preciznosti a rychlých reakcích má centrální systém řízení jízdní dynamiky, který zajišťuje optimální souhru všech komponentů významných pro příčnou dynamiku. Alternativami sériově dodávaného podvozku jsou sportovní podvozek a podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Adaptivní podvozek nabízí velký rozsah charakteristik mezi velmi komfortním odpružením a agilní ovladatelností. Řidič může pro svůj vůz A3 Limuzína zvolit různá nastavení – od komfortního přes vysloveně dynamické až po mimořádně hospodárné – také prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Změnit lze například charakteristiku pedálu plynu a progresivního řízení, které mění svůj převod v závislosti na úhlu otočení volantu.

Ceny a uvedení na trh

Předprodej nového modelu A3 Limuzína bude v České republice zahájen v průběhu jara. Ceny pro českých trh budou oznámeny se spuštěním předprodeje, standardní výbavou bude prodloužené tovární záruka na 4 roky s nájezdem 120 000 kilometrů.

Tip na financování nových vozů

Pokud zvažujete nákup nového či zánovního automobilu na splátky či na leasing, doporučujeme vám navštívit stránku auta na splátky.

Fotogalerie
Autor: AutoSystem a.s. Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
út 21.04.2020 18:24



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka