Změny implementované u Lexus LC 500 v modelovém provedení 2021 se odrazily v ještě ostřejších jízdních parametrech. Za zmínku stojí zejména pokles neodpružené hmotnosti bezmála o 10 kg, kterého konstruktéři dosáhli úpravou prvků zavěšení kol včetně použití hliníkových spodních ramen, lehčích dutých stabilizátorů o jiném průměru a nového vysokopevnostního materiálu vinutých pružin. Lehčí je i konstrukce 21" kol z kované slitiny (výbava na přání).
Po snižování hmotnosti se technici zaměřili na úpravy odpružení ve prospěch hladší a měkčí charakteristiky zdvihu s lepší zpětnou vazbou od povrchu vozovky. Elektronické řízení předních tlumičů má po úpravě delší zdvih a zároveň byla vylepšena tuhost dorazů propružení pro jeho celkově hladší chod.
S ohledem na co nejlepší ovladatelnost vozidla za středních až vysokých rychlostí byl systém řízení stability vozu (VSC) rozšířen o nový aktivní asistent zatáčení (ACA). Ten pomáhá lépe kontrolovat průjezd zatáčkou přibrzďováním vnitřních kol v závislosti na velikosti bočního zrychlení vozidla za působení vyšších sil příčného zrychlení (G) při dynamické jízdě.
Modernizace převodovky a hybridního pohonu
Lexus pro LC 500 přeprogramoval charakteristiku desetistupňové automatické převodovky Direct Shift s cílem zlepšit její reakce při běžném ježdění v pásmu, které technici označují jako „aktivní zóna“ – tedy obecně situace, kdy je škrticí klapka otevřena z 50 až 70 %. Převodové ústrojí Direct Shift dovoluje v daném pásmu zvýšit otáčky motoru pro intenzivnější pocit akcelerace před zařazením dalšího stupně.
Modernizace se dotkla i režimu podřazování u vícestupňového hybridního pohonu LC 500h. Systém nyní podřazuje na druhý (nikoli třetí) stupeň ve prospěch hladšího chodu a suverénnější akcelerace na výjezdu ze zatáček.
Design bez kompromisů
Kupé LC je nejexpresivnějším vyjádřením designu Lexus, zde v podobě nepřehlédnutelného rastru vřetenovité masky chladiče, protažené napříč celou přední partií vozu. Velká plocha skla v kombinaci s černými zadními sloupky vytváří efekt plovoucí střechy, zatímco chromové lišty na bocích svým tvarem připomínají křivky tradičního japonského meče katana. Zájemci o ještě dynamičtější vzhled si mohou objednat střechu z kompozitního materiálu CFRP.
Jedním z nejmarkantnějších designových prvků jsou zadní skupinové svítilny se světelným podpisem, jenž připomíná přídavné hořáky tryskových stíhacích letounů. Na přídi zaujmou nápadné ultra kompaktní LED světlomety se třemi zdroji a zhruba polovičními rozměry oproti tradičním světlům.
Markantní řemeslné zpracování
Model LC vyvažuje funkčnost, pohodlí, sportovní charakter a luxus. Nízko zabudovaný přístrojový panel ve spojení s úzkými předními sloupky zprostředkuje řidiči skvělý výhled vpřed na vozovku. Uhlazené křivky výplní dveří stvrzují harmonické pojetí designu, zde s poukazem na exteriér s křivkou hladce přecházející z kapoty skrz čelní sklo.
Nabídka laků karoserie zahrnuje oranžový odstín Blazing Carnelian nově dostupný pro modelové provedení 2021, resp. zelený lak Terrane Khaki, dříve vyhrazený verzi LC Limited Edition. Z dalších barevných provedení jmenujme bílou F White, kovově šedou, stříbrnou Sonic, titanovou Sonic, grafitově černou, zářivou červenou, žlutou Flare a temně modrou.
Kvality sedadel navržených exkluzivně pro LC plně dostojí jejich nádhernému vzhledu. Díky dvoudílné konstrukci je hlavní kus opěradla zavěšen kolem horní části v oblasti ramen, vine se kolem zadní strany sedadla konstrukce, a poskytuje tak řidiči spolehlivou oporu i při rychlém projíždění zatáček.
Suverénní jízdní výkony
Vidlicový osmiválec provedení LC 500 od prvního okamžiku stvrzuje svůj výkonový potenciál sytým zvukem, který je produkován systémem aktivního výfuku s variabilním účinkem. Motor disponující výkonem 464 k (341 kW) uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za necelé 4,7 s.
Pozoruhodný a hospodárný hybridní systém pohonu
Patnáct let poté, co Lexus představil celosvětově první luxusní hybridní automobil, navazuje na tradici inovátora model LC 500h jako první vůz Lexus s vícestupňovým hybridním pohonem. Podobně jako u ostatních hybridních pohonů Lexus je benzínový motor spojen se dvěma elektromotory/generátory energie.
Dual VVT-i zase zajišťují dostatek točivého momentu v celém rozpětí otáček. Systém i nadále používá planetovou bezestupňovou převodovku CVT, známou z pohonů Lexus Hybrid Synergy Drive, ale doplňuje ji o jedinečnou čtyřstupňovou automatickou převodovku. Obě hladce spolupracující rychlostní skříně mění výkon ve čtyřech stupních, a optimalizují tak chod motoru v celé škále otáček.
Když řidič navolí režim M, obě soukolí se společně chovají jako desetistupňové ústrojí a evokují mimořádný požitek za volantem s možností hladkého řazení pomocí páček pod volantem. V automatickém režimu se využívá řazení s umělou inteligencí (AI-Shift), které volí převodové stupně podle jízdních podmínek a pokynů od řidiče. Vícestupňový hybridní pohon podporuje intenzivnější zapojování elektromotorů za nižších rychlostí jízdy, kdy se vůz s vypnutým zážehovým motorem dokáže rozjet až na 140 km/h.
Celkový systémový výkon tohoto ústrojí činí 359 k / 264 kW. Díky vícestupňovému hybridnímu pohonu může být výkon benzínového agregátu V6 a elektromotoru znásoben čtyřstupňovou automatickou převodovkou pro působivější reakce během zrychlování.
Modernizovaná multimédia
Multimédia na palubě LC se ovládají prostřednictvím 10,3" displeje s jemným rozlišením a funkcí rozdělené obrazovky, umožňující současně zobrazovat a ovládat různé funkce, např. audiosystém a klimatizaci.
V modelovém provedení 2021 budou všechny verze LC standardně podporovat technologii Apple CarPlay a Android Auto, umožňující snadné bezdrátové propojení chytrého telefonu s přístupem k oblíbeným aplikacím pro navigaci, zábavu a zasílání zpráv. Díky technologii Android Auto je k dispozici Asistent Google, poskytující informace na míru podle osobního kalendáře uživatele, předchozích aktivit a nastavených předvoleb.
Pokročilé bezpečnostní systémy a jízdní asistenty
Všechna provedení LC 500 a 500h jsou standardně vybavena bezpečnostním paketem Lexus Safety System+. Jeho součástí je předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců, adaptivní tempomat (ACC), systém upozornění na opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení, systém rozpoznávání dopravních značek a automatické přepínání dálkových světel. Z dalších funkcí na ochranu proti nejčastějším nehodám jmenujme sledování slepého úhlu a systém monitorování provozu za vozidlem.
Pokud zvažujete nákup nového či zánovního automobilu na splátky či na leasing, doporučujeme vám navštívit stránku auta na splátky.