LEXUS odhaluje kupé LP, model 2021

Přichází s ještě dokonalejším propojení s řidičem, suverénnějšími jízdními vlastnostmi, s nabídkou nových stylů a s modernizovaným multimediálním systémem.

SEO UNIWEB

Změny implementované u Lexus LC 500 v modelovém provedení 2021 se odrazily v ještě ostřejších jízdních parametrech. Za zmínku stojí zejména pokles neodpružené hmotnosti bezmála o 10 kg, kterého konstruktéři dosáhli úpravou prvků zavěšení kol včetně použití hliníkových spodních ramen, lehčích dutých stabilizátorů o jiném průměru a nového vysokopevnostního materiálu vinutých pružin. Lehčí je i konstrukce 21" kol z kované slitiny (výbava na přání).

Po snižování hmotnosti se technici zaměřili na úpravy odpružení ve prospěch hladší a měkčí charakteristiky zdvihu s lepší zpětnou vazbou od povrchu vozovky. Elektronické řízení předních tlumičů má po úpravě delší zdvih a zároveň byla vylepšena tuhost dorazů propružení pro jeho celkově hladší chod.

S ohledem na co nejlepší ovladatelnost vozidla za středních až vysokých rychlostí byl systém řízení stability vozu (VSC) rozšířen o nový aktivní asistent zatáčení (ACA). Ten pomáhá lépe kontrolovat průjezd zatáčkou přibrzďováním vnitřních kol v závislosti na velikosti bočního zrychlení vozidla za působení vyšších sil příčného zrychlení (G) při dynamické jízdě.

Modernizace převodovky a hybridního pohonu
Lexus pro LC 500 přeprogramoval charakteristiku desetistupňové automatické převodovky Direct Shift s cílem zlepšit její reakce při běžném ježdění v pásmu, které technici označují jako „aktivní zóna“ – tedy obecně situace, kdy je škrticí klapka otevřena z 50 až 70 %. Převodové ústrojí Direct Shift dovoluje v daném pásmu zvýšit otáčky motoru pro intenzivnější pocit akcelerace před zařazením dalšího stupně.

Modernizace se dotkla i režimu podřazování u vícestupňového hybridního pohonu LC 500h. Systém nyní podřazuje na druhý (nikoli třetí) stupeň ve prospěch hladšího chodu a suverénnější akcelerace na výjezdu ze zatáček.

Design bez kompromisů
Kupé LC je nejexpresivnějším vyjádřením designu Lexus, zde v podobě nepřehlédnutelného rastru vřetenovité masky chladiče, protažené napříč celou přední partií vozu. Velká plocha skla v kombinaci s černými zadními sloupky vytváří efekt plovoucí střechy, zatímco chromové lišty na bocích svým tvarem připomínají křivky tradičního japonského meče katana. Zájemci o ještě dynamičtější vzhled si mohou objednat střechu z kompozitního materiálu CFRP.

Jedním z nejmarkantnějších designových prvků jsou zadní skupinové svítilny se světelným podpisem, jenž připomíná přídavné hořáky tryskových stíhacích letounů. Na přídi zaujmou nápadné ultra kompaktní LED světlomety se třemi zdroji a zhruba polovičními rozměry oproti tradičním světlům.

Markantní řemeslné zpracování
Model LC vyvažuje funkčnost, pohodlí, sportovní charakter a luxus. Nízko zabudovaný přístrojový panel ve spojení s úzkými předními sloupky zprostředkuje řidiči skvělý výhled vpřed na vozovku. Uhlazené křivky výplní dveří stvrzují harmonické pojetí designu, zde s poukazem na exteriér s křivkou hladce přecházející z kapoty skrz čelní sklo.

Nabídka laků karoserie zahrnuje oranžový odstín Blazing Carnelian nově dostupný pro modelové provedení 2021, resp. zelený lak Terrane Khaki, dříve vyhrazený verzi LC Limited Edition. Z dalších barevných provedení jmenujme bílou F White, kovově šedou, stříbrnou Sonic, titanovou Sonic, grafitově černou, zářivou červenou, žlutou Flare a temně modrou.

Kvality sedadel navržených exkluzivně pro LC plně dostojí jejich nádhernému vzhledu. Díky dvoudílné konstrukci je hlavní kus opěradla zavěšen kolem horní části v oblasti ramen, vine se kolem zadní strany sedadla konstrukce, a poskytuje tak řidiči spolehlivou oporu i při rychlém projíždění zatáček.

Suverénní jízdní výkony
Vidlicový osmiválec provedení LC 500 od prvního okamžiku stvrzuje svůj výkonový potenciál sytým zvukem, který je produkován systémem aktivního výfuku s variabilním účinkem. Motor disponující výkonem 464 k (341 kW) uděluje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h za necelé 4,7 s.

Pozoruhodný a hospodárný hybridní systém pohonu
Patnáct let poté, co Lexus představil celosvětově první luxusní hybridní automobil, navazuje na tradici inovátora model LC 500h jako první vůz Lexus s vícestupňovým hybridním pohonem. Podobně jako u ostatních hybridních pohonů Lexus je benzínový motor spojen se dvěma elektromotory/generátory energie.

Dual VVT-i zase zajišťují dostatek točivého momentu v celém rozpětí otáček. Systém i nadále používá planetovou bezestupňovou převodovku CVT, známou z pohonů Lexus Hybrid Synergy Drive, ale doplňuje ji o jedinečnou čtyřstupňovou automatickou převodovku. Obě hladce spolupracující rychlostní skříně mění výkon ve čtyřech stupních, a optimalizují tak chod motoru v celé škále otáček.

Když řidič navolí režim M, obě soukolí se společně chovají jako desetistupňové ústrojí a evokují mimořádný požitek za volantem s možností hladkého řazení pomocí páček pod volantem. V automatickém režimu se využívá řazení s umělou inteligencí (AI-Shift), které volí převodové stupně podle jízdních podmínek a pokynů od řidiče. Vícestupňový hybridní pohon podporuje intenzivnější zapojování elektromotorů za nižších rychlostí jízdy, kdy se vůz s vypnutým zážehovým motorem dokáže rozjet až na 140 km/h.

Celkový systémový výkon tohoto ústrojí činí 359 k / 264 kW. Díky vícestupňovému hybridnímu pohonu může být výkon benzínového agregátu V6 a elektromotoru znásoben čtyřstupňovou automatickou převodovkou pro působivější reakce během zrychlování.

Modernizovaná multimédia
Multimédia na palubě LC se ovládají prostřednictvím 10,3" displeje s jemným rozlišením a funkcí rozdělené obrazovky, umožňující současně zobrazovat a ovládat různé funkce, např. audiosystém a klimatizaci.

V modelovém provedení 2021 budou všechny verze LC standardně podporovat technologii Apple CarPlay a Android Auto, umožňující snadné bezdrátové propojení chytrého telefonu s přístupem k oblíbeným aplikacím pro navigaci, zábavu a zasílání zpráv. Díky technologii Android Auto je k dispozici Asistent Google, poskytující informace na míru podle osobního kalendáře uživatele, předchozích aktivit a nastavených předvoleb.

Pokročilé bezpečnostní systémy a jízdní asistenty
Všechna provedení LC 500 a 500h jsou standardně vybavena bezpečnostním paketem Lexus Safety System+. Jeho součástí je předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců, adaptivní tempomat (ACC), systém upozornění na opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení, systém rozpoznávání dopravních značek a automatické přepínání dálkových světel. Z dalších funkcí na ochranu proti nejčastějším nehodám jmenujme sledování slepého úhlu a systém monitorování provozu za vozidlem.

Tip na financování nových vozů

Pokud zvažujete nákup nového či zánovního automobilu na splátky či na leasing, doporučujeme vám navštívit stránku auta na splátky.

Fotogalerie
Autor: AutoSystem a.s. Článek může obsahovat komerční sdělení.

weby uniweb

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 16.04.2020 11:31



0 +
 
auto cb fabia ihned k odběru

Hlavní zprávy

 

čez zprávy 2018
seo uniweb