Nový SEAT Leon obdržel pětihvězdičkové hodnocení v testech bezpečnosti Euro NCAP

Zcela nový SEAT Leon obdržel od nezávislé organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti v nových a přísnějších testech.

SEO UNIWEB

Přinášíme vám novinky ze světa automobilů.

Výsledek je oceněním úspěšného vývoje modelu Leon, jehož cílem bylo vytvořit jedno z nejbezpečnějších vozidel na trhu. Organizace Euro NCAP přitom používá od roku 2020 ještě přísnější zkušební metodiku.

Klíčovou změnou v testech Euro NCAP pro rok 2020 je zavedení čelního nárazu jedoucího vozu do pohybující se bariéry, který nahradil náraz do deformovatelné bariéry s mírným přesazením. Tento test pomáhá organizaci lépe hodnotit ochranu cestujících uvnitř vozu a účinnost přední deformační zóny.

Nejedná se o jedinou změnu v metodice testování. Vylepšené boční nárazy zahrnují změny rychlosti a hmotnosti při bočním bariérovém testu, čímž se zvýšila jeho náročnost. Euro NCAP navíc poprvé zkoumá při bočním nárazu také ochranu spolujezdce vpředu, přičemž se zaměřuje na potenciální kontakt mezi ním a řidičem.

Jako pětidveřový hatchback i rodinné kombi Sportstourer se spalovacími motory i pohonem PHEV dosáhl Seat nejvyššího hodnocení v testech Euro NCAP, a to díky vynikajícím výsledkům dokonce i v neuvěřitelně náročných bezpečnostních testech, které byly pro rok 2020 pozměněny.

Bezpečnost jako součást DNA

Zcela nový SEAT Leon dokáže předvídat jízdní situace dosud nevídaným způsobem, protože je vybaven řadou nejmodernějších bezpečnostních systémů s přístupem k datům z mnoha senzorů, ale ještě důležitější je jeho schopnost přizpůsobovat se jejich změnám.

Systémy, mezi něž patří autonomní nouzové brzdění, Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu) a Exit Assist (asistent pro couvání z parkovacího místa), rozpoznávání dopravních značek, Traffic Jam Assist (asistent pro jízdu v dopravní koloně), Light Assist (asistent dálkových světlometů) a Pre-Crash Assist (přednárazový asistent), úzce spolupracují, čímž vytvářejí kolem vozidla a cestujících ochranou bublinu.

Systém Pre-Crash Assist například reaguje za pouhých 0,2 sekundy, pokud detekuje riziko nehody, a přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a uzavře okna včetně střešního. Tím přispěje k ochraně cestujících uvnitř vozu.

Bezpečnostní výbava navíc zahrnuje také sedm airbagů včetně nového standardního centrálního bočního airbagu vpředu, systém Front Assist (asistent pro rozpoznávání překážek před vozem) s detekcí vozidel, chodců a cyklistů, Emergency Steering Assist (asistent pro vyhýbací manévry), Junction Assist (asistent pro průjezd křižovatkou), Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu) a Emergency e-Call (nouzové volání). Zcela nový SEAT Leon je tak jedním z nejbezpečnějších vozidel na současném trhu, což potvrzují i nové zkušební metody používané organizací Euro NCAP.

Čísla potvrzují teorii

Organizace Euro NCAP testovala zcela nový SEAT Leon ve verzích poháněných spalovacími motory i ve variantách s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Zcela nový Leon dosáhl vynikajících výsledků ve všech oblastech: ochrana dospělých cestujících 92 %, ochrana dětí 88 %, ochrana zranitelných účastníků silničního provozu 71 % a bezpečnostní asistenční systémy 80 %.

Euro NCAP přehodnocuje své zkušební metodiky každé dva roky. Testy Euro NCAP jsou od roku 2020 dosud nejpřísnější a nejkomplexnější. SEAT bude i nadále vyvíjet vozidla, která dosahují v těchto testech vynikajících výsledků bez ohledu na přísnost hodnoticích kritérií.

Tip na přehled nových aut v ČR skladem

Pokud přemýšlíte o nákupu nového automobilu, doporučujeme vám navštívit stránku Nová auta.

Fotogalerie
Autor: AutoSystem a.s. Článek může obsahovat komerční sdělení.

weby na míru UNIWEB

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
út 15.12.2020 05:55



4 +
 
karoq 2020 prosinec

Hlavní zprávy

 

seo uniweb