Zákazníci mohou začít objednávat nový závodní vůz BMW M4 GT4, který je nejnovějším produktem BMW Motorsport. Technologicky vyspělý vůz absolvoval během svého vývoje rozsáhlé testy, během nichž ujel vzdálenost více než 20 000 km, strávil mnoho hodin v aerodynamickém tunelu a podrobil se mnoha detailním laděním, to vše s cílem dosáhnout vynikajících výkonů při závodním nasazení. Automobil během exkluzivní zákaznické premiéry na Nürburgringu představil šéf BMW Motorsport Jens Marquardt a Dirk Adorf, který byl zapojený do vývoje tohoto nového závodního vozu. BMW M4 GT4 je okamžitě připraveno pro závodní použití a je v prodeji za cenu 169 000 eur (bez DPH).
„I když jsem na pozici šéfa BMW Motorsport již mnoho let, je pro mě vždy premiéra nového závodního vozu mimořádnou záležitostí,“ vysvětluje šéf BMW Motorsport Jens Marquardt na prezentaci nového vozu v paddocku okruhu Nürburgring. „Zahájení prodeje BMW M4 GT4 je pro nás dalším významným mezníkem. Těšíme se na to, až uvidíme tento vůz v rukách našich zákazníků v sezóně 2018 vyhrávat. Našim zákazníkům nabízíme propracovaný a spolehlivý závodní vůz, do nějž jsme vložili všechny zkušenosti BMW Motorsport. Je postavený na robustním základě v podobě BMW M4 Coupé. Při vývoji BMW M4 GT4 byly hlavními cíli vývoje dlouhodobá spolehlivost, nízké provozní náklady a snadná údržba."
Toto spojení je realizováno kombinací osvědčených sériových technologií s novinkami získanými při vývoji závodního vozu BMW M6 GT3. Motor, převodovka a elektronika pocházejí z BMW M4 Coupé. Karbonová kapota motoru má původ v BMW M4 GTS. BMW M4 GT4 je dále vybaveno karbonovými dveřmi, závodním spoilerem na spodní hraně předního nárazníku a zadními blatníky, použita je též závodní výfuková soustava. Sedadla, brzdy a pedály pocházejí z vrcholného závodního zákaznického vozu BMW M6 GT3.
Inženýři BMW se při návrhu software elektronické řídicí jednotky vydali zcela novou cestou. BMW M4 GT4 je prvním vozem od BMW Motorsport vybaveným programovatelnými výměnnými moduly, umožňujícími naladit různé úrovně výkonu motoru. Tento systém je schválený SRO Motorsports Group a je účinně chráněný vůči manipulacím. Díky možnosti snadné výměny modulu mají zákazníci BMW Motorsport možnost rychle a flexibilně reagovat na změny výkonnosti v různých typech závodů.
V několika posledních měsících testovali BMW M4 GT4 různí tovární piloti BMW, účastníci juniorského závodního programu i někteří závodníci z řad zákazníků. To vše na různých tratích a v širokém rozsahu podmínek. Cílem tohoto rozsáhlého testovacího programu bylo nastavit všechny systémy, v podobě například DSC či ABS, tak, aby splnily všechny myslitelné nároky kladené na závodní vůz. Automobil již ukázal svoji spolehlivost během několika závodů na Nürburgringu, stejně jako ve 24hodinovém závodě v Dubaji.
Dalším významným testem pro BMW M4 GT4 je účast ve vytrvalostním závodě 24 hodin Nürburgringu. Za volantem automobilu se bude střídat Dirk Adorf (D), účastník juniorského programu BMW Ricky Collard (GB) a Jörg Weidinger (D), který je testovacím a vývojovým inženýrem BMW M GmbH a je také tradičním účastníkem BMW Sports Trophy. Tuto posádku doplní ještě britský novinář Jethro Bovingdon. Je to vůbec poprvé, co dostal novinář možnost závodit s předprodukčním vozem, jako je BMW M4 GT4.
Rozměry
Délka bez splitteru: 4671 mm
Délka vč. splitteru: 4750 mm
Šířka bez zrcátek: 1877 mm
Šířka se zrcátky: 2014 mm
Výška: 1369 mm (variabilní)
Motor
Typ: Řadový šestiválec, 4 ventily na válec
Technologie: BMW M TwinPower Turbo, přímé vstřikování, Valvetronic
Zdvihový objem: 2979 cm3
Výkon: Přes 431 k (v závislosti na zvolené úrovni výkonu)
Řídicí jednotka motoru: Sériová řídicí jednotka, výkon lze upravit zásuvným modulem
Výfuk: Lehký závodní systém
Palivová nádrž
FT3 bezpečnostní nádrž
Objem: 125 l (podle předpisů)
Karoserie
Bezpečnostní rám podle certifikace DMSB (předpisy FIA), vyrobený u BMW Motorsport
Střecha, dveře a kapota z uhlíkových kompozitů (CFRP)
Okna Makrolon® (vyhřívané čelní sklo)
Přední splitter Motorsport z uhlíkových kompozitů (CFRP)
Zadní spoiler Motorsport z uhlíkových kompozitů (CFRP), nastavitelný
Plát pod podvozkem Motorsport z uhlíkových kompozitů (CFRP)
Vzduchový systém zvedání
Rychloupínací zámky kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru
Lehké závodní kabelové svazky
Podvozek
Závodní uložení podvozku
Nastavitelné závodní stabilizátory
Speciální závodní tlumiče vpředu a vzadu (Öhlins)
Třístupňově nastavitelné pružiny vpředu i vzadu (volitelné)
Převodovka
7stupňová dvouspojková převodovka se závodním software
Mechanický samosvorný diferenciál s odděleným chlazením
Zakázkové poloosy a náboje kol pro závodní použití (zadní náprava)
Elektronika podvozku
Specificky od BMW Motorsport nastavený stabilizační systém (DSC/ABS)
Kola/pneumatiky
11 x 18“ kola z lehké slitiny
Rozměry pneumatik: 300/660 R18 (pneumatiky Hankook)
Brzdy
6pístkové pevné třmeny vpředu, AP Racing
Průměr předních brzdových kotoučů: 390 mm
4pístkové pevné třmeny vzadu, AP Racing
Průměr zadních brzdových kotoučů: 355 mm
Možnost vyvážení brzdného účinku mezi přední a zadní nápravou
Dvojité přívody chladicího vzduchu k brzdám
Pokud jste fanouškem automobilů značky BMW ale i všech ostatních vozů různých značek a zajímáte se o automobilový průmysl, doporučujeme vám navštívit e-magazín o nových autech www.autonewsletter.cz. Jestliže patříte mezi prodejce automobilů a sháníte webovou aplikaci pro správu zakázek, navštivte stránky www.autoklient.cz.
Tip na závěr: Přečtěte si nový magazín Nové automobily v ČR. Je k dispozici online i ke stažení ve verzi PDF.