V současné době je zákon bezzubý. Na vraky s propadlou technickou kontrolou, které překážejí na silnicích, nemají starostové měst žádné páky a čekají na novelizaci.
TOP 09 na nečinnost ministerstva dopravy zareagovala v říjnu 2018, kdy předložila vlastní návrh zákona, který by umožnil obcím vrak odstranit už ve chvíli, kdy nepoužívaný vůz nebude mít víc než tři měsíce platné osvědčení o technické způsobilosti stanicí měření emisí a státní technické kontroly. Vláda k návrhu TOP 09 zaujala nesouhlasné stanovisko, aby její poslanci o měsíc později předložili téměř totožnou novelu, kterou vláda posvětila.
„Schválení změny zákona o pozemních komunikacích velmi vítám. Chyba byla od začátku ve špatném zákoně a já jsem rád, že naši zákonodárci nevyhovující stav nyní napravili. Jen je škoda, že vláda z celé věci udělala politikum a zákon, který v roce 2018 předložila TOP 09, ležel ve sněmovně tak dlouhou dobu. Náprava mohla proběhnout podstatně dříve," říkápředseda plzeňské TOP 09 a náměstek primátora pro dopravu Michal Vozobule.
Vraky v ulicích jsou problém, který trápí všechny plzeňské obvody. V současné době je odstranění jednoho vraku několikaměsíční práce, mnohdy s nejasným výsledkem. Změna zákona místním samosprávám rozváže ruce. To potvrzuje i místostarosta Městského obvodu Plzeň 2 – Slovany Jan Fluxa (TOP 09.)
"Novelu zákona rozhodně vítám. Skončí totiž neustálé dohadování o tom, co je vrak a co už není, jak má vypadat nebo co na odstaveném vozidle musí nebo nemusí chybět. Úřady také získají jasné pokyny, jak a kdy správně postupovat. Od toho si slibuji, že se s vraky v našich ulicích skutečně viditelně pohne a nebudou už vyvolávat dojem, že se o tuto problematiku místní samospráva vůbec nestará,“ říká slovanský místostarosta Jan Fluxa.