Ocelárnu v Hrádku sužují extrémní horka, teploty v provozu dosahují až 80 stupňů

V Česko panují nebývale dlouhá tropická vedra a sucho.

Jarní servisní akce AUTO CB

Venkovní teploty hodně přesahují třicítku a na mnoha místech atakují teplotní rekordy. Ještě o něco nepříjemněji je na mnoha pracovištích. Vedra ztěžují lidem práci. Před tropickými vedry nemůže každý utéct k vodě nebo do hor. Zaměstnavatelé začali kvůli vysokým teplotám přijímat různá opatření. Někde upravují pracovní dobu, na úřadech dávají zaměstnancům i placené volno a posílají je domů.

Před úmorným vedrem se nemají kam schovat dělníci pracující venku, třeba zaměstnanci správy
a údržby silnic, zedníci nebo dělníci pracující na střechách. Zcela nejhorší podmínky jsou ale v horkých provozech. Například zaměstnanci železáren a ocelárny v Hrádku u Rokycan si „užívají“ daleko většího vedra než všichni ostatní. Během tropických dní se haly přes den nahřejí a pak je uvnitř i padesát stupňů. Přes noc pak haly nestačí vychladnout. Zcela nejhorší situace je ale na ocelárně. Teplota v tomto extrémně horkém provozu dosahuje až neuvěřitelných osmdesáti stupňů. Navíc pracovníci na ocelárně musí mít neustále na sobě brýle, přilbu a ochranné oblečení, které si nemohou jen tak odložit.

„I v takových teplotách naši lidé musí pracovat. Zaměstnanci našich provozů jsou sice zvyklí na celoroční náročnou práci v horku, ale nyní během tropických veder si neodpočinou a nezchladí se ani mimo práci. Zabezpečili jsme intenzivnější pitný režim. Tělo musí ve zvýšené míře dostávat potřebné minerály a látky, které během práce v takto extrémních teplotách vypotí. Spotřeba ochranných nápojů se nyní v tropických dnech zvyšuje v průměru přibližně o 40 procent. Také jsme museli zavést častější přestávky v práci. Některé náročnější činnosti odkládáme na jindy. Po celý tento týden máme dokonce plánovanou odstávku ocelárny, která potrvá až do 26.8.,“ říká mluvčí hrádeckých železáren Miroslav Slaný.

„Pokud byste se prošli našimi horkými provozy, sluneční výheň venku před halami, která vám předtím připadala jako pobyt na Sahaře, vám najednou bude připadat jako příjemné osvěžení,“ dodává.


Ani řidiči autobusů si tropická vedra neužívají

Mohlo by se zdát, že například řidiči autobusů snášejí horko lépe, protože jezdí v klimatizovaných autobusech. Ani klimatizace v těchto dnech ale nepomůže úplně. Slunce pálí ze všech stran, řidiči jsou jako ve skleníku. Po několika hodinách ve voze je stále těžší udržet pozornost.

„V těchto tropických dnech zajišťujeme řidičům dostatek pití. Na všech našich provozech po celém kraji mají k dispozici zásobníky vody, kterou si mohou kdykoliv načerpat“ uvedl vedoucí technického útvaru ČSAD autobusy Plzeň Eduard Cízl. 

Na léto mají řidiči ČSAD autobusy Plzeň k dispozici i letní verzi uniformy, ke stejnokroji mají povoleno nosit krátké kalhoty.

Naopak dobře zvládají provoz samotné autobusy. Zatímco v některých krajích způsobují tropické podmínky vážné komplikace v dopravě a řada linek nevyjede kvůli technickým problémům, kdy se autobusy v extrémních vedrech neuchladí nebo praskají hadice na chladících systémech, v Plzeňském kraji linkové autobusy žádné větší technické potíže nezaznamenaly.

„Naše autobusy po technické stránce provoz v horkých dnech zvládají bez vážnějších poruch,“ sdělil Eduard Cízl.  


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka