Plzeňané mají novou možnost, jak hlásit nepořádek, rozbité lavičky i další závady

Město Plzeň nabízí svým občanům i návštěvníkům novou možnost, jak mohou úřad upozornit na poničené houpačky, černé skládky, chybějící značky, nefunkční osvětlení i další závady ve veřejném prostoru.

Cílená propagace v Plzni

Aplikaci nazvanou PLZNITO, která nahlášení umožní a poté informuje i o vyřešení daných podnětů, spustila do ostrého provozu Správa informačních technologií města Plzně (SIT). Lidé tak mohou lépe ovlivňovat, jak se jim v krajské metropoli žije. 

„Cílem projektu je pružněji reagovat tam, kde je potřeba. Město prostřednictvím svých složek kontroluje poměrně rozlehlé území, dá se říci, že od občana tak požadavek přichází rychleji, než to zaměstnanci zjistí sami vnitřní kontrolou,“ přiblížil primátor města Martin Zrzavecký. 

„Aplikace je dalším možným komunikačním kanálem mezi občanem a městem. Lidé nám díky tomuto novému nástroji mohou dát vědět, co se jim v jejich okolí ve vztahu k veřejnému pořádku nelíbí, a my to budeme řešit,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář. 

Požadavek mohou lidé zadat pomocí mobilního telefonu, do něhož si zdarma stáhnou aplikaci Plzeň – občan (ta je dostupná pro operační systémy IOS, ANDROID), dále také prostřednictvím webových stránek www.plznito.cz nebo www.plzni.to. 

„Vidím-li nepořádek nebo například chybějící poklop od kanálu, vezmu telefon, otevřu si aplikaci nazvanou Plzeň - občan, uprostřed je ikona Hlášení závad, vyberu kategorii, tedy čeho se závada týká, zadám požadavek. Umí-li telefon pracovat s polohou, přiřadí si ji sám, nebo polohu mohu zadat ručně. Současně mohu přiložit i fotografii, připsat komentář a vše odešlu,“ vysvětlil Luděk Šantora, ředitel SIT. Podněty je možné přiřadit do kategorií: autovraky, dopravní značení, chodník, jiné, kanalizace, lavičky, odpadky, pískoviště, silnice a cyklostezky, zeleň, osvětlení, zastávky MHD. 

Požadavky se následně zabývá speciální kontaktní centrum, jeho pracovníci se starají o vyřízení, tedy předávají věci k řešení příslušným složkám města. „Nejčastěji to bývá na Správu veřejného statku města Plzně, jejíž hlavní činností je správa a údržba veřejně přístupného majetku města,“ uvedl Luděk Šantora. 

Občan je o průběhu řešení svého podnětu informován, a to jak v mobilní aplikaci, tak i na webu. K dnešnímu dni lidé prostřednictvím nové aplikace nahlásili 127 podnětů, vyřešeno je jich už 81, na zbylých se pracuje. Nejčastěji se upozornění týkala odstavených autovraků i chybějících nebo zarostlých značek. 


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 22.06.2015 08:02



0 +
 
Renault Clio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka