Prazdroj rozhýbal bezkontaktní placení v hospodách

Plzeňský Prazdroj výrazně rozhýbal bezkontaktní objednávání i placení v restauracích. Od května, kdy nabízí svým partnerským restauracím aplikaci Qerko, počet zapojených podniků vzrostl o více než 250.

Cílená propagace v Plzni

Celkem nového digitálního pomocníka pro obsluhu už v Česku využívá téměř 800 podniků.

„Uvědomujeme si, že výčepní a obsluha jsou v hospodě nepostradatelní a my jim chceme pomoci. A to nejen tím, že pro ně pořádáme školení, které rozvíjí jejich znalosti a zkušenosti, ale od května jim nabízíme nástroj, který jim šetří čas. Digitalizace je velké téma, a to i v gastronomii, která inovacím dlouho odolávala. Náš cíl je zjednodušit práci lidem na place, aby se mohli kvalitněji a v klidu věnovat svým hostům, starat se o ně a nehonit se jen s účtem tam a zpět,“ vysvětluje obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Jen od konce posledního lockdownu v květnu začalo aplikaci Qerko používat přes 250 nových hospod a restaurací, které odebírají piva z Plzeňského Prazdroje. „A nejedná se jen o restaurace v největších tuzemských městech, službu využívají provozovny ve všech krajích napříč Českou republikou. Dát si pivo a zaplatit ho přes Qerko je dnes možné třeba v Čáslavi, Hlinsku, Kraslicích nebo Kamenici nad Lipou,“ dodává Tomáš Mráz. Nejvíc podniků, které podporují bezkontaktní placení a objednávání přes Qerko je v Praze, Moravskoslezském a Jihomoravském kraji.

Dosavadní zkušenosti ukazují, že restauracím aplikace zvyšuje tržby od jednotek do desítek tisíc měsíčně, šetří čas personálu, a dokonce pozitivně ovlivňuje výši spropitného. Například Turnovská pivnice Waltrovka hlásí o 40 tisíc vyšší tržby, měsíční nárůst odbavených stolů o 205 a více než 170 hodin času, které aplikace ušetří obsluze.

Celkově počet zapojených podniků po celém Česku nyní dosahuje osmi set. „Podniky prodávající produkty Plzeňského Prazdroje tvoří už víc než třetinu z nich. Hosté oceňují jednoduchost objednávání, zaplacení, nebo rozpočítání na jednotlivé osoby u stolu. Díky těmto funkcím si Qerko stáhlo více než 150 tisíc lidí. Samozřejmě to neznamená, že když podnik Qerko nabízí, tak nelze platit jinak. Každý si může vybrat, a pokud není fanoušek moderních technologií, může využít tradiční hotovost,“ doplňuje Lukáš Kovač, zakladatel Qerka.

Zatím nejvyšší počet transakcí se přes aplikaci uskutečnil letos v září, kdy jich proběhlo více než 53 tisíc. Nejvyšší počet uživatelů, více než 14 tisíc, se nachází ve věkové skupině 25 až 30 let. Nicméně rozhodně nejde jen o aplikaci pro mladé. Například zhruba 10 tisíc uživatelů „pochází“ z věkové skupiny 40 až 50 let.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka