Stavba přinese účelnější využití vnitřních prostor, cestující ocení také bezbariérový přístup do budovy i na všechna nástupiště. Práce potrvají dva roky.
Současná nádražní budova v Klatovech slouží cestujícím od roku 1959, jejím autorem je známý železniční architekt Josef Danda.
„Klatovské nádraží plní významnou roli v regionální dopravě, prochází jím mimo jiné i turisticky atraktivní trať do Železné Rudy. Obnovu zdejší památkově chráněné budovy ocení nejen cestující z vlaků, ale i z autobusového terminálu, který vznikne v přednádražním prostoru díky investici Plzeňského kraje,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Jak dodává, ve zrekonstruované budově najdou potřebné zázemí i řidiči autobusů z připravovaného terminálu.
„Cestující nejvíc ocení úpravu vnitřních prostor, které budou navíc bezbariérově přístupné. To se týká i přístupů na nástupiště, z podchodu na ně povedou výtahy. Celá stanice získá také přehledný orientační systém,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
V rámci rekonstrukce odbavovací haly vybudují stavbaři nová veřejná WC. V sousedství budovy pak vznikne zděný přístřešek pro jízdní kola.
Zhotoviteli prací jsou společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a Berger Bohemia, které předložily nabídku v hodnotě 337 360 411 korun. Předpokládaná hodnota stavební zakázky přitom byla 393 milionů korun.
„Na rekonstrukci nádražní budovy naváže velká investice Plzeňského kraje do přestupního terminálu v ceně 167 mil. KČ bez DPH. Budou postavena nástupiště pro autobusy, chodníky, cyklostezky, provedeny parkové úpravy a vybudováno parkoviště pro osobní automobily,“ doplnil náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.