SPOLU: Nesouhlasíme se znovuotevřením Americké ani estakádou v centru Plzně

Koaliční klub ODS, KDU-ČSL a TOP 09 nesouhlasí s plánem vedení města, které počítá s otevřením Americké třídy pro všechnu automobilovou dopravu v nočních hodinách od 20.00 do 5.00.


Považuje ho pouze za politické rozhodnutí, které nemá oporu v datech. Zástupci vládnoucí koalice na plzeňské radnici (ANO, PRO Plzeň, Piráti a STAN) se na tom údajně shodli při přípravě svého programového prohlášení. Kdy by mělo k navrhované změně dojít, ale zatím není jasné.

„Z informací v médiích by běžný občan Plzně mohl nabýt dojmu, že se jedná o již platné rozhodnutí. Vedení města o svých plánech a zásadních rozhodnutích, která ovlivní životy desetitisíců Plzeňanů, bohužel informuje způsobem, který považuji za chaotický a nedůstojný. Tak zásadní rozhodnutí, jako je změna dopravního režimu Americké třídy by měla být nejprve projednána v městském zastupitelstvu a až poté by schválenou změnu měli zástupci vedení Plzně komunikovat veřejnosti. Bohužel to vypadá jako nová komunikační praxe současného vedení města. Stejným způsobem informovalo nás zastupitele i veřejnost například o výběru nového velitele městské policie,“ říká zastupitel TOP 09 Petr Suchý.

Část Americké třídy mezi Škroupovou a Resslovou ulicí se pro řidiče osobních aut uzavřela 23. srpna 2021, vjezd je zde nyní povolen pouze vozům MHD, cyklistům, taxi, vozidlům IZS, zásobování a místní obsluze.

„Plánovaný noční režim na mě dělá dojem, že nové vedení města se zachovalo jako chytrá horákyně. Výsledek připomíná snahu o to, jak zároveň naplnit předvolební sliby o znovuotevření Americké třídy, ale přitom zachovat režim, který jsme před půldruhým rokem zavedli, a který se v praxi osvědčil. Ten přinesl především lepší průjezdnost pro vozy městské i meziměstské dopravy a tím i značné finanční úspory a zpříjemnil centrum města pro pěší i cyklisty. A nerozumím ani argumentu, že noční otevření Americké pro všechna auta zvýší bezpečnost místa. Naopak za negativní dopad považuji to, že otevření ulice v noci zvýší hluk v této lokalitě,“ míní bývalý náměstek primátora pro dopravu a životní prostředí Michal Vozobule (TOP 09).

Předseda zastupitelského klubu ODS, KDU-ČSL a TOP 09 David Šlouf rozhodnutí vedení města pokládá za podivný kompromis: „To řešení vzniklo jen proto, aby zástupci koaličních stran mohli tvrdit, že prosadili něco ze svého programu. Je to kočkopes. Pro občany a pro Plzeň to vůbec nic nepřinese.“

Za ještě horší pro dopravní situaci ve městě považuje klub ODS, KDU-ČSL a TOP 09 zprávu o tom, že současné v době, kdy se otevírá dokončený západní okruh, vedení města znovu otevírá diskusi o stavbě průtahu v centru města přes nivu řeky Mže. Dvoupruhový 920 metrů dlouhý most by měl začít u křižovatky Karlovarské a Lidické ulice, překlenout nivu řeky Mže a vyústit u Kalikovského mlýna.

Pro předsedu plzeňské TOP 09 Michal Vozobule je záhadou, proč se projekt vrací: „Měl zůstat ležet v archivu. Je to hrubý zásah do města, kombinace toho špatného z devadesátek a komunistického plánování. Průtah jde proti koncepci budovaných okružních komunikací, výrazně zvýší dopravu v centru. A vlastní estakáda bude mít dopad na krajinný ráz v kontextu Lochotínského parku a nedaleké aleje Kilometrovka. Argument Ředitelství silnic a dálnic, že estakáda uleví Klatovské ulici, není pravda. Naopak, čím více silnic ve městě bude, tím více aut po nich bude jezdit. Tato stavba nejen, že přivede do centra více aut, ale také odepíše možný rozvoj a výstavbu města v lokalitách v okolí Parku za Plazou, Kalikovského mlýna a okolí CAN.“


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
10.02.2023 10:05



0 +
 
Nový Superb

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka