Sutnarka vystavuje zimní klauzury

Od 4. února se Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni opět otevře široké veřejnosti.

uniwebwebynamiru2018

V budově fakulty budou k vidění klauzurní a semestrální práce více než šesti set studentů, které vznikly během zimního semestru akademického roku 2019/2020.

Stalo se již tradicí, že veřejnost, příznivci umění či zájemci o studium na SUTNARCE mohou dvakrát do roka navštívit celofakultní výstavu klauzurních a semestrálních prací studentů bakalářských a navazujících magisterských ateliérů. Výstava zimních a letních klauzur je dokladem a vyhodnocením intenzivní a soustavné práce ateliérů umělecké fakulty vždy v uplynulém semestru.

„Chcete si ve virtuální realitě projít tramvaj 2050? Nebo si raději prohlédnete avatary a prostředí k chystané videohře "BIOM 21"? Zajímá vás ekologie a budoucnost planety a dáte přednost designérským návrhům recyklace z projektu „Odpad a jeho dopad“? Netušíte, jaký odkaz zanechal „učitel národů“ současné generaci grafických designérů? Chcete se pokochat prototypy papírových ilustrovaných hraček pro malé děti? A co třeba grafickým pojednáním porcelánových výrobků firmy Rosenthal? Víte, jaké Tajemné pouto váže Českou republiku a Izrael? Nebo si chcete jen tak projít Sutnarku vyšperkovanou více jak šesti stovkami uměleckých děl? Přijďte na výstavu klauzur. Bez diváků totiž umění a design nedávají smysl. Z obrovské nabídky si jistě vyberete to, co vás zaujme. A výhodou je, že k tomu nepotřebujete žádné speciální vybavení. Stačí si jen svobodně hrát,“ zve k návštěvě výstavy proděkan pro studium Jindřich Lukavský.

Výstavu je možné navštívit každý všední den od 8 do 20 hodin. Jelikož budou od 4. do 6. února v prostorách výstavy probíhat klauzurní postupové zkoušky, prosíme návštěvníky, aby brali ohled na studenty a jejich zkušební komise.


Ateliéry a témata
ANIMOVANÁ A INTERAKTIVNÍ TVORBA (vedoucí ateliéru Jiří Barta)

    • střihové cvičení a animovaná smyčka na téma Zvíře
    • animovaná produkt videa pro papírnictví Papelote
    • Interaktivní/animovaná PF pro fakultu/univerzitu/ateliér
    • Pokračuje spolupráce s univerzitou OTH Amberg - dokumentární film s animovanými prvky pro Archeopark Bärnau
    • Za pozornost jistě stojí tvorba Krystsiny Ramanové, která jako svoji bakalářskou práci připravuje vynikající autorský film v technice digitálně kreslené animace.

DESIGN NÁBYTKU A INTERIÉRU (vedoucí ateliéru: Jana Potiron, Štěpán Rous)
    • Odpad a jeho dopad
    • "Zdravá" židle
    • Sada kuchyňského nádobí na salát
    • Pádlo
    • Semestrální práce: spolupráce s Ibis hotel Plzeň - návrh foyer, dvou zasedacích místnosti a coffee break room
V ateliéru vzniklo v rámci tématu „Odpad a jeho dopad“ hned několik zcela nových materiálů, kompozitů. Studenti pracovali a recyklovali papír, plast, dřevitý odpad, ale také bizarnější věci jako houbičky na mytí nádobí, účtenky, zvířecí srst, textilní vlákna, slupky z obilí a odpad z výroby piva. Spolupracovali s různými firmami, neboť industriální odpad z firem je nekonečným zdrojem materiálů a výroba jednotlivých produktů poškozuje planetu více než samotné produkty.


DESIGN KOVU A ŠPERK (vedoucí ateliéru Petr Vogel)

    • Autorský šperk -  téma Řetěz / Řetězení

FASHION DESIGN (vedoucí ateliéru Helena Krbcová)
    • Studenti 1. ročníku  měli zrealizovat 1 až 2 modely oděvu založeného na plastickém detailu a pracujícím s konkrétní inspirací.
    • Studenti 2. ročníku bakalářského studia jako semestrální práci rozvíjeli techniku a vlastní přístup k módní kresbě a zpracovávali módní trendy.
    • Napříč všemi ročníky se neslo téma vycházející z inspirace obrazy Ladislava Sutnara Venuše - Studenti pracují individuálně s využitím různých technik jako je tisk na textil, výšivka, vatované prošívání, zpracovávají nejen oděvy, ale doplňky z kůže.
    • Ateliér navázal spolupráci s knihovnou matériO Prague, která pro studenty připravila několik přednášek.

GRAFICKÝ DESIGN (vedoucí ateliéru Ditta Jiřičková)
    • Jan Ámos Komenský - V roce 2020 uplyne 350 let od Komenského úmrtí. Při této příležitosti  studenti tohoto ateliéru chystají výstavní projekt (7x rollup) – půjde o jakousi Hommage a Jan Ámos Komenský. Citáty + encyklopedická hesla
    • Vizuální styl Muzea loutek Plzeň – spolupráce s HMS design (Heyduk, Musil & Strnad s.r.o.)
    • Návrhy triček inspirovaných českou modernou (období do 2. sv. v.) – osobnosti architektury, graf. designu, literatury. Parafráze na umělecké dílo + visačka s příběhem + odkaz na dílo

GRAFICKÝ DESIGN (magisterský navazující stupeň – vedoucí ateliéru Rostislav Vaněk a Kristina Fišerová)
    • Kompletní řešení autobusových nádraží a jejich informačním systémů, od piktogramů po světelné tabule.
    • Pojednání porcelánových výrobků firmy Rosenthal. Součástí zadání je autorská abeceda, ze které následně výtvarné řešení produktů vychází.

ILUSTRACE GRAFIKA (vedoucí ateliéru Mikoláš Axmann)
    • Zpěvník - propojení obrazu, partitury a slova
    • Výstavní projekt jako intervence do veřejného prostoru


INTERMÉDIA (vedoucí ateliéru Vladimír Merta)
    • volné téma
    • Jistě by vaší pozornosti neměly uniknout koberce do veřejného prostoru od Drahomíry Klofáčové.

KERAMIKA (vedoucí ateliéru Gabriel Vach, Hana Novotná)
    • semestrální práce - "NAHODILOST A ŘÁD"
    • klauzurní práce - "PRIVATE TIME"

KOMIKS A ILUSTRACE PRO DĚTI (vedoucí ateliéru Barbara Šalamounová)
    • Spolupráce s Pamětí národa Plzeňského kraje - komiksová kniha k 75. výročí konce války
    • Komiksy do soutěží CS.KOMIKS - Komiks „TRANS“ od studenta třetího ročníku Ondřeje Maliny se umístil na druhé příčce. Třetí místo obsadil komiks „VYSTUP PRO NADHLED“ od studentky druhého ročníku Kateřiny Illnerové.
    • Komiksový festival Fumetto
    • Semestrální práce – pop-pup cena pro Festival Animánie

MALBA (vedoucí ateliéru Aleš Ogoun)
    • „PŘÍBĚHY BARVY“ (1. ročník)
Zúročení zkušeností a preferencí v možnostech práce s barvou v zobrazivé i nezobrazivé formě, výstup: 3 /cca A1/ až 4  / cca A2/ obrazové kompozice s vlastní obsahovou náplní.
    • ZOBRAZENÉ POMOCÍ ZOBRAZOVANÉHO (2. ročník)
    • DVOUROZMĚRNÉ NA TROJROZMĚRNÉM, TROJROZMĚRNÉ NA DVOUROZMĚRNÉM - Forma enkaustika, frotáž nebo jiná méně používaná technika (3. ročník)
    • INTERVENCE - Forma asambláž (3. ročník)
    • EXTRÉMNÍ MALBA – fyzicky, duchovně, technicky (intervence do veřejného prostoru, street art, elektronická, média apod.) - 2. ročník MgA.

MEDIÁLNÍ A DIDAKTICKÁ ILUSTRACE (vedoucí ateliéru Renáta Fučíková)
Semestrální práce
    • Ilustrace k panelové výstavě „Tajemné pouto" o vztahu Česka a Izraele. Zadavatelem je Izraelské velvyslanectví v Praze a výstava bude k vidění na Pražském hradě.
    • Ilustrace k interaktivnímu hudebnímu pořadu pro děti „Namaluj si hudbu“, ve spolupráci s Plzeňskou filharmonií.
    • Papírové hračky pro malé děti - s černobílými ilustracemi a jednoduchou grafikou, ve spolupráci s nakladatelstvím POP-PAP
Klauzura
    • První ročník vypracovával deník svých prvních 100 dnů na Sutnarce s využitím všech poznatků a dovedností, které dosud na fakultě získali.
    • Autorské knihy na téma "Podivuhodná zvířata", "Příběh bavlněného trička", ilustrace pohádek Gianni Rodariho
    • Vznikl velký celek ilustrací pro stánek fakulty na Bologna Children´s Book Fair na téma "Komenský", pop-up na téma "Lidová řemesla" atd.)

MEDIÁLNÍ A DIDAKTICKÁ ILUSTRACE  II (vedoucí ateliéru Václav Šlajch)
    • Mezinárodní komiksový projekt na téma „Japonsko“ - Klauzurní práce všech ročníků ateliéru Mediální a didaktické ilustrace 2 pracují se scénáři komiksů Jana Kašpara Páleníčka na téma "Japonsko". Autor scénářů v nich předává své zkušenosti se zemí vycházejícího slunce. Na ploše osmi až šestnácti stran tak vznikly příběhy o vztahu Japonců k tradici, cizincům, kultuře, přírodě a městu nebo o současných japonských sociálních vztazích a fenoménech. Zde stojí za pozornost komiks o japonské borovice od studenta Jakuba Langa.
    • BIOM 21 - Rozsáhlý projekt  s pracovním názvem "BIOM 21" představuje avatary a prostředí k chystané ateliérové videohře. Hru připravujeme ve spolupráci s herním developerem Janem Vaněčkem. Návštěvníkům by nemělo uniknout prostředí a postavy ze hry, jejichž autorkou je Dominika Lizoňová.
    • Plakáty k neexistujícím filmům - Ateliér se i nadále soustavně věnuje studentské recesi - tentokrát představíme sérii plakátů k neexistujícím filmům. Těšit se můžete třeba na válečné drama "The Great Emu War" s Morganem Freemanem v hlavní roli, hipsterský muzikál "Vousy" nebo hororového "Rákostníčka".

MULTIMÉDIA (vedoucí ateliéru Jan Morávek)
    • volné téma

NOVÁ MÉDIA (vedoucí ateliéru Vladimír Merta)
    • volné téma
    • Velký mikrosvět

PRODUKTOVÝ / PRŮMYSLOVÝ DESIGN (vedoucí ateliéru Zdeněk Veverka, Jan Korabečný)
    • Tramvaj 2050 - Studie tramvajové vozidla pro rok 2050 ve spolupráci se Škoda Transportation. Studenti představí výsledky práce multioborového týmu ve virtuální realitě.
    • (cafe)Racer! - Motocykl od Royal Enfildu v custom úpravě! K vidění bude virtuální prohlídka a rozpracovaný závodní prototyp v měřítku1:1.
    • EC3 - V mezinárodní spolupráci s Technische Hochschule Deggendorf vzniká návrh malého elektrovozidla na bázi golfového vozíku pro uživatele třetího věku.
    • Ptačí dům - Činností člověka mizí ptáci z krajiny. Studenti ve spolupráci s DES OP (Dobrovolný ekologický spolek - ochrana ptactva - zastoupený panem Karlem Makoňem) navrhují ptačí budky pro vytvoření vhodných podmínek pro ptactvo v městské a příměstské krajině.
    • Helma - Školní zadání na téma ochranných přileb. Představí se návrhy v měřítku 1:1.

UŽITÁ FOTOGRAFIE (vedoucí ateliéru Štěpán Grygar)
    • portrét, krajina, architektura – propojení 3 žánrů v 1 celek
    • Geometrizace forem – za pozornost stojí tvorba Viktora Chomiaka. Autor se zaměřuje na subjektivní zachycování moderní architektury, ve které hledá setkávání různých geometrických ploch. Často jeho neobvyklé výřezy a kompozice působí až abstraktně, snově, jako prostředí z nějakého sci-fi světa. Přísnou pravoúhlou geometrii architektury pak staví do vztahu s geometrií lidského těla. Poukazuje tak na otázky týkající se vnímání moderní architektury a života v moderní společnosti 21. století.
    • dokumentární publikace

VIZUÁLNÍ KOMUNIKACE (vedoucí ateliéru František Steker)
    • návrh grafického řešení projektu výstavy | do interiéru nebo exteriéru | na základě vlastního výběru (maketa, plakát/poutač, pozvánka, orientační systém, popisky)
    • kalendář na rok 2021
    • záznam pozorování vizuálních vlastností grafických prvku a jejich výtvarného účinku uspořádaných do knihy

SOCHA A PROSTOR (vedoucí ateliéru Jiří Beránek)
    • volná tvorba na téma JÁ

Zimní klauzury na SUTNARCE

Místo konání:     Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara, Plzeň
Termín výstavy:    4. 2. – 13. 2. 2020
Otevřeno:     pondělí - pátek 8 – 20 hodin
VSTUP ZDARMA



weby na míru UNIWEB

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
SZO

Hlavní zprávy

 

čez zprávy 2018
seo uniweb