V další části Plzně se bude parkovat za poplatek

Základy pro nové parkovací automaty vznikají v těchto dnech v ulicích Plzně západně od Klatovské třídy. Město tam rozšíří zónu placeného stání F. Zahájení provozu nové zóny se předpokládá na přelomu října a listopadu letošního roku.

Cílená propagace v Plzni

Hodina parkování bude stát 10 korun, za roční parkovací kartu zaplatí rezident 700 korun.

Nová zóna zahrne celé území ohraničené řekou Mže na severu, křižovatkou Tylova x Skvrňanská a areálem Škoda na západní straně, dále stanicí Plzeň-Jižní Předměstí na jihu a Klatovskou třídou a hranicemi zóny C na východě.

„Už po loňských volbách jsme se jako vedení města zavázali svým programovým prohlášením pokračovat v konceptu rozšiřování placených parkovacích zón. I když se možná některým řidičům tento trend nelíbí a chtěli by parkovat svá auta všude ve městě zdarma, nelze to. Pokud nechceme dopravu ve městě dál zahušťovat, je regulace parkování jeden z nástrojů, který musíme uplatňovat. Rozšiřovat parkovací zóny, budovat záchytná parkoviště P+R a stanovením ceny parkovného a jízdného motivovat lidi, aby používali kvalitní veřejnou dopravu, kterou v Plzni máme,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro dopravu a životní prostředí.

Hlavním efektem zón placeného stání je, aby rezidenti mohli vždy najít volné místo a nedocházelo k přetížení ulic. Pokud by město parkování neregulovalo, poptávka by na většině území města převýšila nabízený počet parkovacích míst a došlo by k přeplnění ulic a omezení dalších funkcí veřejného prostoru. „Zřízení zón je výhodné zejména pro osoby s trvalým pobytem v území, protože si mohou zakoupit levnější dlouhodobé parkovací oprávnění. Ostatní uživatele má tento systém přimět ke zkrácení doby parkování, většímu využívání jiných forem přepravy anebo k většímu využívání záchytných parkovišť mimo zpoplatněnou zónu,“ doplnil náměstek Tolar.

Sazba parkovného v zóně F bude 10 korun za hodinu v pracovní dny od 7 do 19 hodin. „Cena dlouhodobého parkovacího oprávnění pro osoby s trvalým pobytem bude činit 700 korun za rok,“ doplnil Ondřej Vohradský, vedoucí Úseku dopravního inženýrství Správy veřejného statku města Plzně.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka