Podle prvních informací při nehodě mělo dojít ke zranění několika desítek osob, podle prvních předběžných informací by mohlo jít o 30 až 40 osob, k usmrcení osob by dojít nemělo. Na bližší podrobnosti o počtu a rozsahu zraněných se prosím informujte u kolegů ze záchranné služby.
Rychlík Vajgar (Plzeň-Brno) stál před vjezdovým návěstidlem do stanice Horažďovice předměstí a čekal na průjezd protijedoucího rychlíku Rožmberk (Brno-Plzeň) - ve stanici probíhá rekonstrukce, rychlík od Plzně měl přijet na kolej, z níž odjížděl vlak od Brna.
Při odjezdu vlaku Rožmberk došlo s největší pravděpodobností k přehození výhybky přímo pod tímto vlakem, v důsledku čehož poslední vůz tohoto vlaku měl postavenu trasu na kolej, kde stál protijedoucí vlak Vajgar. Došlo pochopitelně k vykolejení posledního vozu (obě nápravy) a jedné nápravy předposledního vozu.
V důsledku nehody bude až do odvolání zavedena náhradní autobusová doprava v úseku Strakonice - Nepomuk.
K nehodě vyrazily jednotky z Plzeňského i Jihočeského kraje a hasiči SŽDC obou krajů.
Ve vlaku cestovalo odhadem do dvou stovek osob. Počet zraněných se v průběhu zásahu měnil – původní informace od posádky vlaku byla 30 zraněných, konečný počet se následně snížil na 15. Se třemi z nich odletěly do nemocnice vrtulníky LZS, ostatní odjeli sanitkami.
Pro ostatní cestující přijel autobus z Košutky. Tím byli pasažéři po vyšetření převezeni na nádraží Horažďovice Předměstí, odkud jim ČD zajistili náhradní autobusovou dopravu. Jejich osobní věci, kola a další zavazadla byla převezena na obvodní oddělení PČR.
Cestujícím hasiči zajistili posttraumatickou péči, na místě jim se zvládnutím stresu pomáhal jihočeský psycholog a dva členové týmu z obou krajů.
Při příjezdu jednotek nebyla v místě přehledná situace. Hasiči v prvních chvílích se soustředili na cestující. Zraněné pomohli z vlaku vynést a následně pomáhali ZZS při jejich ošetření a transportu do vrtulníků a sanitek. Ostatním cestujícím pak pomáhali vystoupit z vlaku a převáděli je bezpečně přes koleje do nedalekého remízku, kde je vyšetřili záchranáři a kde jim byl poskytnut co možná nejlepší komfort v těžké situaci.
Když byli všichni cestující z vlaků venku, museli hasiči počkat na vypnutí trakčního vedení. Po jeho vyzkratování započala PČR a drážní inspekce s vyšetřováním nehody. Následně byl stanoven postup odstranění vagónů z kolejiště. Jednotky HZS se postupně vrátily na základny. Na místě zůstali hasiči SŽDC a jako posila k nim míří těžká technika a tank z Prahy. Vzhledem k tomu, že vyprošťovací práce potrvají minimálně dva dny, zapůjčili hasiči z Klatov svým kolegům týlový kontejner.