Všeruby na severu Plzeňska se dočkaly obchvatu

Obyvatelé Všerub se po deseti letech dočkali obchvatu. Jejich obci poblíž největšího lomu kamene v regionu ulevil od nákladní dopravy. Stavba nové tříkilometrové silnice za bez mála 110 milionů korun byla zahájena letos na jaře. EU pokryla 92,5 procent nákladů, zbytek financoval Plzeňský kraj. \r...

obrázek: Všeruby na severu Plzeňska se dočkaly obchvatu
Obyvatelé Všerub se po deseti letech dočkali obchvatu. Jejich obci poblíž největšího lomu kamene v regionu ulevil od nákladní dopravy. Stavba nové tříkilometrové silnice za bez mála 110 milionů korun byla zahájena letos na jaře. EU pokryla 92,5 procent nákladů, zbytek financoval Plzeňský kraj.
Stavbu připravovanou již od roku 2004 realizačně zajišťovala pro Plzeňský kraj Správa a údržba silnic Plzeňského kraje.
„Stavba byla součástí 5. výzvy Regionálního operačního programu a v tomto kontextu se jedná o nejvýznamnější stavbu Plzeňského kraje. Počítá se s tím, že během příštího roku budeme z regionálních operačních programů čerpat 1,5 miliardy korun,“ říká s příslibem dalších regionálních staveb náměstek pro dopravu Jaroslav Bauer.
Cílem projektu bylo kromě výstavby vlastního obchvatu také provedení navazujících úprav trasy silnice druhé třídy č. 205, odstranění bodové závady ve směru na obec Nekmíř a dále rekonstrukce zaústění této komunikace na silnici první třídy I/20 Plzeň – Karlovy Vary v prostoru křížení na Nové Hospodě.
„Obchvat vede kilometr za posledními domy a vyhne se i ostatním vesnicím. Díky stavbě zcela vyloučí těžkou dopravu ze Všerub. Přes náměstí jezdily až stovky automobilů s kamenem z nedalekého lomu. Při dopravní špičce se za den vyvezlo až 3,5 tisíce tun materiálu, což může být až 170 kamionů a to byla velká zátěž. Teď se konečně můžeme pustit do rekonstrukce náměstí,“ raduje se starosta Všerub Jaroslav Schejbal.
Odklonem provozu těžké tranzitní nákladní dopravy z obce Všeruby na novou komunikaci obchvatu přispěje ke zkvalitnění dopravy v okrese Plzeň – sever. Nové řešení křižovatky silnic II/205 a I/20 pak odstraní kritické místo s nevyhovujícími rozhledovými poměry a přispěje ke zlepšení bezpečnosti silničního provozu.
Celkem bylo postaveno 3 140 m nového úseku silnice a rekonstruováno 280 metrů současné stávající silnice II. třídy.

Stavbu realizovala společnost Berger Bohemia a.s.

Ať vám nic neunikne!

Sledujte denní zprávy z vašeho regionu na našem Facebooku.

Sledovat na Facebooku
Další články