Na Severní Předměstí se mají vrátit trolejbusy

Obyvatelé Severního Předměstí se zřejmě dočkají návratu trolejbusové dopravy. Správa veřejného statku města Plzeň totiž zahajuje projekční přípravy na realizaci několika úseků trolejbusové trati, která zde má umožnit využívání moderních trolejbusů s pomocným bateriovým zdrojem místo stávajících naftových autobusů. ...


Obyvatelé Severního Předměstí se zřejmě dočkají návratu trolejbusové dopravy. Správa veřejného statku města Plzeň totiž zahajuje projekční přípravy na realizaci několika úseků trolejbusové trati, která zde má umožnit využívání moderních trolejbusů s pomocným bateriovým zdrojem místo stávajících naftových autobusů. S provozem trolejbusů s bateriovým zdrojem má dopravní podnik dobré zkušenosti na linkách č. 11 a 13. Vozy dokáží obsluhovat krátké i rovinaté úseky trati, kde z důvodů ekonomických anebo technických obtíží nelze instalovat trolejové vedení. „Do Bolevce a Košutky jezdily trolejbusy již v minulosti, ve druhé polovině 70. let ovšem byly s rozvojem sídliště nahrazeny tramvajemi. S narůstajícími nároky na kvalitu životního prostředí obyvatel a s rozšiřující se zástavbou městského obvodu je jejich znovuzavedení důležitým krokem při modernizací veřejné dopravy v našem městě,“ uvedl Miroslav Klas z Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy Správy veřejného statku města Plzně.Vysoce atraktivní veřejná doprava je podle něj jedním z důvodů, které mohou odlákat místní obyvatele od automobilové dopravy, a snížit tím i tlak na další rozšiřování parkovacích kapacit i na úkor místní zeleně.Vlastní realizace nových trolejbusových tratí zpravidla probíhá po etapách, v závislosti na dokončování nových komunikací. Nejvážnějším kandidátem na novou trolejbusovou trať je současná autobusová linka č. 33, která vede z Goethovy ulice přes náměstí Republiky na Roudnou, poté ke Geře a Fakultní nemocnici Lochotín. Dále pokračuje alejí Svobody, Karlovarskou a Studentskou ulicí na konečnou na sídlišti Košutka.Ač v minulosti trolejbusová trať vedla přes náměstí Republiky a Rooseveltův most, nově mohou tento úsek trolejbusy překonat jízdou na bateriový pohon a na trolej se díky automaticky naváděným sběračům připojí až na Roudné v zastávce Otýlie Beníškové. Stávající návrh také zahrnuje úpravu vedení linky, kdy by vozy z aleje Svobody odbočily do Sokolovské ulice, obsloužily nově zřízenou zastávku a pak se vrátily na současnou trasu u tramvajové zastávky Sokolovská. „Ulicí jezdily městské autobusy již v minulosti, změna by přinesla citelné zkrácení docházkových vzdáleností na zastávky MHD ke většině významných cílů v území. Sokolovská ulice by v té souvislosti prošla komplexní úpravou, která zlepší její uspořádání, technický stav i užitnou hodnotu,“ vysvětlil Klas.V cílovém stavu by měly trolejbusy jezdit po ulici Na Roudné a po nové komunikaci za Fakultní nemocnicí vystoupat do aleje Svobody. V případě, že by nová komunikace nebyla před realizací trolejbusové tratě vybudována, uvažuje se o dočasném vedení trolejbusů po Karlovarské a Lidické v trase dnešních linek č. 33 a 40.Druhá větev by měla vést od Družby prodlouženou alejí Svobody kolem nemocnice Privamed na Vinice do ulice Znojemská, kde vhodně doplní obsluhu území k připravované tramvajové trati linky č. 3.Ilustrační foto: PMDP

Autor: Úřad městského obvodu Plzeň 1 Článek může obsahovat komerční sdělení.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka