Cílem
jazykového kurzu bylo prvotní seznámení s češtinou a základními frázemi
potřebnými pro domluvu každého návštěvníka České republiky. Studenti zároveň
získali významný základ pro studium češtiny, ve kterém mohou pokračovat v navazujících
kurzech na svých mateřských univerzitách.
„Kromě
jazyka byli účastníci kurzu seznámeni i s českou kulturou a prostředím města,“
říká koordinátor projektu Petr Janeček z Fakulty ekonomické. „Vyjma stmelujících
a uvítacích aktivit v kampusu jsme studentům ukázali historické centrum města,
jeden den strávili v duchu pivovarské tradice prohlídkou historického
podzemí a Plzeňského Prazdroje,“ dodává Janeček.
Čeština
je pro cizince velmi náročná, což potvrzovali sami i účastníci týdenního pobytu. „Na
začátku studia cizího jazyka, obzvláště tak odlišného od jazyka mateřského, je
určitě výhodou možnost intenzivní výuky přímo v dané zemi,“ doplňuje
lektor kurzu Michal Vaněk z Ústavu jazykové přípravy. Účelem akce bylo
připravit studenty na další výuku českého jazyka a podnítit v nich zájem o
češtinu.
Konzultace
studentských projektových záměrů s německým lektorem
Na
konci pracovního týdne Fakulta ekonomická v rámci projektu Studykom hostila dalšího z německých
partnerů. Tentokrát jím byl lektor Alexander
Herzner, který přijel diskutovat a lektorovat studentské záměry v rámci
společné soutěže studentských projektových záměrů IvestDay, jež je také
zařazena mezi aktivity projektu. Studenti zde pilovali své záměry pomocí metody
canvas. Díky práci v malé skupině tak měli příležitost využít osobní
konzultace s expertem, který se problematikou založení podnikání zabývá na své
domovské univerzitě OTH Amberg-Weiden.
Kromě
podnikatelských dovedností si studenti vyzkoušeli i schopnosti vysvětlit svoje
záměry a myšlenky v cizím jazyce a obhájit si své postoje, což jim může
pomoci při školním a následně finálovém kole soutěže InvestDay. „Nápady byly
velice pestré a opravdu pečlivě připravené. Je vidět, že studenti věnují
soutěži velkou pozornost. Doufám, že se jim bude dařit stejně dobře připravit
podnikatelské plány i dále v praxi,“ hodnotí práci se studenty Alexander
Herzner.
Projekt Studykom se
snaží různými způsoby podporovat kompetence studentů v oblasti podnikání
v česko-německém příhraničním prostoru a tím zlepšit jejich uplatnitelnost
na trhu práce. Bližší informace o již proběhlých akcích i těch budoucích je k
dispozici na webových stránkách projektu.