Nová ŠKODA Superb je vozidlo nabité nejmodernějšími technologiemi

Nová ŠKODA Superb je vozidlo nabité nejmodernějšími technologiemi v oblasti komfortu, bezpečnosti i ekologie.

Cílená propagace v Plzni

Nekonečný prostor pro váš styl aneb příběh kampaně Česká raketa

Nová ŠKODA Superb je vozidlo nabité nejmodernějšími technologiemi v oblasti komfortu, bezpečnosti i ekologie. Řada z nich by přitom ještě před několika lety vypadala jako vystřižená ze scifi filmu nebo zpráv z výzkumných laboratoří NASA. Pro komunikaci vrcholu nabídky ŠKODA AUTO se tak přímo nabízely výrazové prostředky související s tajemstvími vesmíru a kosmonautikou, jejichž využití nakonec vyústilo v zastřešující koncept „Nekonečný prostor pro váš styl“.

Úkolem pro digitální agenturu Mustard byla na základě zadání od ŠKODA AUTO Česká republika implementace tohoto konceptu do českého online prostředí zábavnou formou s důrazem na osobní prožitek. Cílovou skupinou byla především firemní klientela reprezentovaná fleet managery, ale také přímo uživateli služebních vozů vyšších tříd, kteří se na jejich výběru často podílejí. Jak je ale oslovit?

Naše cílová skupina vyrůstala v 60. až 80. letech, v době velké horozmachu letů do vesmíru. Řada z jejích příslušníků pamatuje přistání člověka na Měsíci, Vladimíra Remka jako prvního Čecha na oběžné dráze, s napětím sledovala mise Sojuz – Apollo či zpoza Železné opony zaznamenala první start amerického raketoplánu, stejně jako druhým směrem neúspěšný sovětský pokus o podobný stroj na konci 80. let. Duch doby se promítal i do obliby sci-fi literatury a knihy Arthura C. Clarka, Raye Bradburyho, Isaaca Asimova či Ondřeje Neffa nechyběly v žádné správné klučičí knihovně. K danému komukačnímu konceptu tak měla naše cílová skupina přirozeně blízko.

Zbývalo tedy jen využití českých reálií pro větší osobní prožitek oslovených spotřebitelů. Česká republika zrovna neoplývá místy souvisejícími s vesmírným výzkumem, co ale přišlo kreativcům z Mustard jako největší škoda (s malým š) je absence opravdového vesmírného centra s odpalovací rampou pro rakety. Tedy do chvíle, než se šli projít na pražské náměstí Jiřího z Poděbrad, poblíž jejich kanceláře. Tam ji uviděli.

Žižkovská televizní věž vzlétla do vesmíru

Žižkovská televizní věž, dílo architekta Václava Aulického, od pohledu evokuje konkurenta americké nosné rakety Saturn V či sovětské R7. Myšlenka použít ji jako hlavní prvek celé kampaně se tak v souladu se zadáním přímo nabízela. Kreativci se v změnili na raketové inženýry a jejich úkolem se stalo vypustit Aulického stavbu na oběžnou dráhu. Tedy, samozřejmě jen virtuálně.

Dnešní doba je dobou velkého rozvoje občanské žurnalistiky. Vzhledem k dostupnosti fotoaparátu s kamerou na každém telefonu se reportérem z místa zásadní události může stát každý z nás a autentický videoobsah od uživatelů je masivně sdílen jak uživateli sociálních sítí, tak online verzemi velkých klasických médií. Agentura se tedy rozhodla odstartovat, a to doslova, kampaň několika „uživatelskými videi“, dokumentující vzlet Žižkovské televizní věže do vesmíru. Šoty byly vytvořeny kombinací natáčení v reálných lokacích v okolí vysílače a digitálních filmových technologií. Výsledná videa mají autentický „mobilní“ vzhled a po jejich zhlédnutí nemáte problém uvěřit, že Praha přišla za těžko představitelných okolností o jednu za svých dominant.

Důležitým předpokladem pro úspěšný začátek kampaně a šíření povědomí o ní bylo rozšíření videa v online komunitě. Toho Mustard docílil spoluprací s klíčovými influencery, ať už se jedná o umělce, sportovce a další celebrity na sociálních sítích, či nejpopulárnější české YouTubery. Cílová skupina kampaně pochopitelně nepatří mezi diváky většinou ještě náctiletých videoblogerů, nicméně několik milionů odběratelů těchto YouTube hvězd je skvělou základnou pro další šíření a následný zásah odpovídajícího publika.

Na startovací videa navazuje webová stránka ve sci-fi duchu www.ceskaraketa.cz. Ta návštěvníka pomocí animovaného 3D modelu vysílače, umístěného na oběžné dráze, a virtuální asistentky provede klíčovými kvalitami a technologiemi vozu značky ŠKODA. Na závěr si může svou vysněnou kombinaci barvy a kol zhmotnit v interaktivním vizualizéru.

Autor: Jan Vavřička Článek může obsahovat komerční sdělení.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
st 05.08.2015 10:25
Video




3 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka