Stavba Městského okruhu Plzeň byla zahájena

V úterý byla v meandru řeky Mže v Radčicích poklepáním na základní kámen slavnostně zahájena stavba „Městský okruh, úsek Křimická - Karlovarská v Plzni“.Tato veřejně prospěšná stavba části Městského okruhu mezi ulicemi Chebská a Karlovarská v Plzni navazuje n...


V úterý byla v meandru řeky Mže v Radčicích poklepáním na základní kámen slavnostně zahájena stavba „Městský okruh, úsek Křimická - Karlovarská v Plzni“.Tato veřejně prospěšná stavba části Městského okruhu mezi ulicemi Chebská a Karlovarská v Plzni navazuje na stavbu "Městský okruh Domažlická - Křimická v Plzni" a je ukončena v šestiramennou spirálovou okružní křižovatku na styku ulic Studentská, Kotíkovská a silnice I/20 do Karlových Varů.                                                                                                              Vizualizace„Druhá část městského okruhu je jednou z největších investičních staveb Plzeňského kraje a města Plzně. K tomu, aby mohla být zahájena druhá etapa obchvatu Plzně, vedla dlouhá cesta, ale podařilo se po mnoha jednáních dojít až k tomu, že se tu dnes můžeme sejít a poklepat na základní kámen stavby. Věřím, že realizace celého projektu poběží podle plánu a řidiči se po nové komunikaci budou moci projet za tři roky,“ řekla náměstkyně vykonávající funkci hejtmana Marcela Krejsová.                       „Touto stavbou konečně začínáme splácet historický dluh na silniční síti ve městě Plzni. Městský západní okruh je pro nás prioritou. Dokončením jeho druhé etapy propojíme Bory, Skvrňany, Křimice, Radčice a Severní Předměstí, tedy konkrétně nejrozsáhlejší průmyslovou zónu města s největšími sídlišti na severu Plzně, v nichž žije na 50 tisíc obyvatel. Svedení tranzitní dopravy po západním okruhu uleví dopravě v centru města,“ uvedl plzeňský primátor Martin Baxa.Zhotovitelem stavby je „Společnost Křimická – Karlovarská“, kterou tvoří společnosti Berger Bohemia, a.s. a Metrostav a.s. Smlouva o dílo s vítězným uchazečem byla uzavřena 17. dubna 2020. Cena díla sjednaná na základě nabídkové ceny je v celkové výši 1.791.832.812,28 Kč (bez DPH), přičemž na realizaci získal Plzeňský kraj dotaci 1,54 miliardy korun z Integrovaného regionálního operačního programu. Jde o největší dotaci z IROPu v ČR poskytnutou z prostředků EU. Veškerou investorskou činností při realizaci stavby je pověřena krajská příspěvková organizace – Správa a údržba silnic Plzeňského kraje. Termín realizace stavby je 34 měsíců od podpisu smlouvy s vybraným uchazečem.Cílem projektu je zvýšení regionální mobility a zlepšení napojení krajské metropole na transevropskou dopravní síť TEN-T. Projekt sníží dopravní zatížení jádra metropolitní oblasti, přinese zkrácení cestovních dob, snížení opotřebení vozidel, přispěje ke zlepšení životního prostředí (emise, hluk, vibrace) a k hospodářskému rozvoji oblasti.                      Slavnostního zahájení stavby se zúčastnil i starosta plzeňského centrálního obvodu David Procházka.                      „Jsem rád, že Plzeňany tolik očekávaná stavba započala a všichni věříme, že po jejím dokončení se ulehčí městským komunikacím, zejména v našem centrálním obvodu. Rovněž přispěje i k lepšímu propojení ostatních částí města a bude významným ekologickým přínosem pro naše občany“, řekl starosta David Procházka po slavnostním zahájení.  S využitím TZ Plzeňského kraje

Autor: Úřad městského obvodu Plzeň 3 Článek může obsahovat komerční sdělení.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Nový Superb

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka