Společnost Volvo Cars se chystá do roku 2025 prodat 1 000 000 elektrifikovaných vozů
Tohoto výsledku chce švédská automobilka dosáhnout tím, že nabídne alespoň
dvě hybridní varianty každého ze svých modelů a zároveň
v roce 2019 uvede na trh svůj první plně elektrický vůz.
„Takto ambiciózní cíl jsme si zvolili zcela záměrně,“ prohlásil prezident a generální ředitel společnosti Hakan Samuelsson.
„Je to sice obrovská výzva, ale při přechodu na elektrická vozidlahodlá stát značka Volvo v čele.“Automobilka Volvo Cars se na zavedení výroby
elektrifikovaných vozidel připravuje po dobu posledních pěti let. Součástí této přípravy bylo i vyvinutí nových modulárních platforem SPA (pro větší vozidla) a CMA (pro menší vozidla), které počítají s integrací hybridního nebo plně elektrického pohonu.
Větší vozy modelových řad 90 a 60 jsou nebo budou postavena na základě architektury SPA, zatímco menší
modelová řada 40, jejíž představení nás čeká v brzké době, využívá platformu CMA. Veškeré modely budou mít své elektrifikované varianty. Uvedené cílové množství 1 milion prodaných vozů se vztahuje na všechna elektrifikovaná vozidla.
Nový závazek automobilky Volvo k výrobě elektrifikovaných vozidel tvoří součást rozsáhlého strategického programu společnosti Volvo Cars zaměřeného na udržitelný motorismus, který byl aktuálně zveřejněn a jehož součástí je také několik nových příslibů, na jejichž základě bude automobilka přistupovat ke svým budoucím obchodním operacím ještě ekologičtěji.
Tento nový závazek byl pokřtěn jménem „
omtanke“, což je švédský výraz pro „
ohleduplnost“ či „
péči“. Mezi další závazky, které automobilka Volvo Cars učinila, patří i dosažení klimaticky neutrálního provozu v roce 2025, obsazení 35 % vedoucích pozic ženami do roku 2020 a úspěšné dosažení tzv. „
vize 2020“, na jejímž základě by
počínaje rokem 2020 neměl v žádném novém voze Volvo nikdo zemřít ani být vážně zraněn.„Udržitelnost pro nás není ničím novým a není to ani nic, co se chystáme převzít zvenčí. Jedná se o zásadní aspekt, který formuje vše, co děláme. Jednoduše řečeno se jedná o náš způsob chování,“ uvedl pan Samuelsson.
„Tento nový závazek k udržitelnosti odráží základní přesvědčení automobilky Volvo Cars, že se musíme rozvíjet zodpovědně.
Pro fanoušky automobilů
Pokud jste fanouškem automobilů značky Volvo ale i všech ostatních vozů různých značek a zajímáte se o automobilový průmysl, doporučujeme vám navštívit e-magazín o nových autech www.autonewsletter.cz. Jestliže patříte mezi prodejce automobilů a sháníte webovou aplikaci pro správu zakázek, navštivte stránky www.autoklient.cz.
Autor: Jan Vavřička Článek může obsahovat komerční sdělení.
Komentáře
Sdílet článek