AAABYTY.CZ: Typické obchody roku – luxus a výkupy při neschopnosti splácet úvěr

Realitní poptávka v letošním roce působí na první pohled paradoxně. Dobře se totiž prodávají luxusní nemovitosti. Během prázdnin realizovala realitní kancelář AAABYTY.CZ například prodej rodinného domku v Praze za 31 milionů korun, rozhodně to však nebyla ojedinělá záležitost. Na druhou stranu je ob...

Jarní servisní akce AUTO CB

Realitní poptávka v letošním roce působí na první pohled paradoxně. Dobře se totiž prodávají luxusní nemovitosti. Během prázdnin realizovala realitní kancelář AAABYTY.CZ například prodej rodinného domku v Praze za 31 milionů korun, rozhodně to však nebyla ojedinělá záležitost. Na druhou stranu je obrovská poptávka po výkupech nemovitostí – obvykle z důvodu neschopnosti splácet půjčky.
„Důvody pro podobné paradoxy jsou logické: na jednu stranu si v minulosti nižší příjmové skupiny koncipovaly hypotéku na hranici únosnosti – o dalších spotřebitelských úvěrech ani nemluvě. V případě výpadku byť jen jednoho z příjmů pro ně nastala kritická situace,“ uvedl Otakar Šmíd, ředitel realitní kanceláře AAABYTY.CZ. „A na druhou stranu nejvyšší příjmové skupiny nejsou při nákupech nemovitostí vázány jen na vstřícnost bank při poskytování hypotečních úvěrů. Ceny realit šly navíc výrazně dolů – je zde velká příležitost pro investice,“ dodal Šmíd.
Mimo metropoli jsou částky za luxusní bydlení nepoměrně nižší, v cenových hladinách daných regionů ovšem také nadstandardní. Luxusní rodinný domek v Karlových Varech za 12 milionů korun se v současnosti totiž dá považovat za vysokou cenu i přímo v Praze. Stejně tak cena 8 milionů za obdobnou stavbu v bezprostřední blízkosti Ostravy či 10 milionů v blízkosti Brna nebo Plzně. Luxus tedy není záležitostí známou pouze z metropole.
V případě druhého poptávkového extrému – výkupů nemovitostí – existují podle Šmídových slov tři typy zákazníků. První z nich jsou ti, kteří pouze chtějí zjistit, jakou cenu jejich nemovitost má. Druhou skupinu tvoří klienti, kteří se v minulosti zavázali například ke koupi jiné nemovitosti, jejíž významnou část hodlali financovat z prodeje té stávající. Vzhledem k tomu, že se jim to kvůli současné situaci na trhu nepodařilo včas, je pro ně výhodnější v danou chvíli svou nemovitost prodat s menší ztrátou než čelit sankcím vyplývajícím s uzavřených smluv na koupi jiné nemovitosti.
„Třetí skupinou jsou klienti, kteří se dostali do problémů, mají na své nemovitosti jednu či více exekucí a hrozí jim dražba. Tato skupina zákazníků je nejpočetnější. Musíme bohužel konstatovat, že se na nás obracejí často až v době, kdy k tomu, abychom předešli dražbě, nezbývá mnoho času,“ konstatoval Otakar Šmíd.
Vysoká poptávka po výkupech je podle zkušeností realitní kanceláře AAABYTY.CZ rozložena po celém území České republiky rovnoměrně. Klienti kontaktují kancelář nejčastěji přes klientské centrum. V první fázi zjistí specialista kanceláře všechny závazky, které klient potřebuje vyřešit. „Mnohdy však klienti sami nevědí, nebo možná nechtějí vědět, do jakých problémů se dostali. V tomto případě jsme schopni na základě jejich pověření zjistit skutečnou výši jejich dluhů. Následně jim nabídneme řešení, které nejčastěji spočívá v tom, že jejich závazky uhradíme z vlastních zdrojů formou krátkodobé bezúročné půjčky a následně jejich nemovitost prodáme za standardní zprostředkovatelskou provizi. Případně jsme schopni nemovitost odkoupit a jejich závazky uhradit,“ shrnul Otakar Šmíd, ředitel realitní kanceláře AAABYTY.CZ.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 22.09.2010 07:29



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka