Alcoa Fujikura platí lidem cestu do práce

Zhruba 20 milionů korun ročně vydává Alcoa Fujikura Czech Stříbro (AFL) na dopravu svých pracovníků do práce. Česká pobočka AFL Europe, výrobce kabelových svazků osobních vozů, jich sváží na tři směny čtyři pětiny z celkového počtu 2100 zaměstnanců.

Cílená propagace v Plzni

Zhruba 20 milionů korun ročně vydává Alcoa Fujikura Czech Stříbro (AFL) na dopravu svých pracovníků do práce. Česká pobočka AFL Europe, výrobce kabelových svazků osobních vozů, jich sváží na tři směny čtyři pětiny z celkového počtu 2100 zaměstnanců. Řekl to personální šéf firmy Rudolf Šimek při dnešním dnu otevřených dveří.
"Vozíme je 14 linkami z okruhu do 35 kilometrů, nejdále z Plzně, Tachova a Bezdružic," uvedl. Dopravu si firma najímá od ČSAD autobusy Plzeň. Její ředitel Miroslav Hucl potvrdil, že AFL je pro rozhodujícího dopravce v kraji největším zákazníkem z oblasti zvláštní linkové dopravy.
Do 20 milionů korun není podle Šimka zahrnuto jízdné. Firma prodává lidem vlastní jízdenky za 70 procent ceny, kterou by platili ve veřejné dopravě.
"Řada lidí si stále nemůže dovolit jezdit do práce autem. Pokud bychom je nesváželi, zhruba 30 procent lidí by jich k nám vůbec nejezdilo," odhadl Šimek. Počet zaměstnanců je podle něj tak na hranici, víc už se jich v zájmovém regionu nedá zajistit. Dovoz lidí z větší vzdálenosti, například z Klatovska, by se nevyplatil. Linka by je svážela z několika míst a ti vzdálenější by strávili v autobuse moc dlouhou dobu.
Firma, která má ve Stříbře dvě velké výrobní haly, by mohla vedle přistavět další, ale kvůli nedostatku lidí v regionu o tom neuvažuje. V jedné vyrábí kabelové svazky pro Volkswagen a ve druhé pro Škodu Auto.
Podnik pracuje na tři směny, pouze v pracovní dny. Na druhou a třetí směnu už by se lidé nedostali, síť veřejné dopravy je omezená. "Navíc už nejsme zemí nízkých nákladů," uvedl Šimek. AFL Europe už proto musí přesouvat výrobu z dražších evropských závodů do Rumunska.
Průměrná hrubá mzda v podniku je 16.500 korun. U výrobních dělníků 15.000 Kč, pět procent nad mzdovým průměrem Tachovska. Zatímco na začátku tvořily 90 procent ženy, nyní 65 procent.
S druhým největším zaměstnavatelem v okrese, místním výrobcem radiátorů Kermi s 800 lidmi, AFL nesoupeří. Kermi potřebuje většinou muže. Konkuruje si ale s plzeňským Yazaki, který na Borských polích zaměstnává přes 3000 lidí. Japonská filiálka vyrábí také kabelové svazky pro jiné modely vozů.







Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 23.10.2006 15:26



0 +
 
Nový Superb

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka