Autobusy z Klatov do Budějovic mohou skončit

Dlouhodobě provozovaná autobusová linka z Klatov do Českých Budějovic může příští rok skončit. ČSAD autobusy Plzeň, která ztrátový spoj provozuje, na něm bude mít letos ztrátu 850.000 korun, což je nejvíce ze všech linek, na něž vypravuje své autobusy.

Jarní servisní akce AUTO CB

Dlouhodobě provozovaná autobusová linka z Klatov do Českých Budějovic může příští rok skončit. ČSAD autobusy Plzeň, která ztrátový spoj provozuje, na něm bude mít letos ztrátu 850.000 korun, což je nejvíce ze všech linek, na něž vypravuje své autobusy. Zatímco Plzeňský kraj ji dotuje v rámci základní dopravní obslužnosti, Jihočeský kraj, který má na svém území 90 za 130 kilometrů, to odmítá. Obce na trase sepisují petici, pod níž už se údajně podepsaly stovky občanů.

"Jednání ještě nejsou uzavřená. Linka je zatím i v novém grafikonu platném od 10. prosince. Její zrušení za několik měsíců ale nevylučuji," řekl šéf ČSAD autobusy Plzeň Miroslav Hucl, podle něhož zatím firma žádné písemné rozhodnutí Jihočechů nemá. Prioritou firmy je obslužnost Plzeňského kraje, nikoli Jihočeského.

"Nikdy jsme nedotovali a ani nedotujeme žádné dálkové spoje, které nezajišťují základní obslužnost. Dotace pro plzeňské ČSAD by byly nesystémovým krokem," uvedl vedoucí odboru dopravy Jihočeského kraje Jiří Klása. Dodal ale, že žádost dopravce bude ještě jednou vedení kraje přezkoumávat, ale neočekává změnu v postoji k ČSAD. Podle něj by pak kraj musel dotovat také komerční linky například z Prahy do Českých Budějovic, které si na sebe vydělají. Peníze nedává kraj ani na dálkovou linku z Českých Budějovic do Plzně, která jezdí ve stejnou dobu proti plzeňské.

Klása neví o žádných stížnostech lidí z Jihočeského kraje, pouze dostal od ČSAD autobusy stížnosti lidí z plzeňského regionu. Uvedl, že oblast je dostatečně obsloužena dotovanými spoji jihočeských dopravců, kteří na rozdíl od plzeňského dopravce staví v každé vesnici.

Autobus, který sváží zejména vesnické školáky, je nyní podle Hucla vytížen nárazově a jezdí v něm v průměru 20 cestujících. Zavinila to loňská změna grafikonu v Jihočeském kraji, kdy dopravci nasadili lokální spoje půl hodinu před dálkovou linkou plzeňského ČSAD.

Na petici, která koluje po obcích na trase, se podepisují zejména lidé z Plzeňského kraje. Starostka Kašperských Hor Alena Balounová ji už také dostala na stůl a říká, aby linka v regionu zůstala.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 16.11.2006 15:00



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka