Autosalon Běhounek slaví 20 let!

„Můžete nám důvěřovat, jsme tu pro Vás 20 let“, říká Ivana Běhounková, jednatelka Autosalon Běhounek AUTOSALON Běhounek slaví v letošním roce 20 let od svého vzniku. Jaké byly Vaše začátky? Začátky v 90.letech byly plné euforie, nadšení a obrovské chuti do něčeho nové...

Cílená propagace v Plzni

„Můžete nám důvěřovat, jsme tu pro Vás 20 let“, říká Ivana Běhounková, jednatelka Autosalon Běhounek

AUTOSALON Běhounek slaví v letošním roce 20 let od svého vzniku. Jaké byly Vaše začátky?

Začátky v 90.letech byly plné euforie, nadšení a obrovské chuti do něčeho nového. Vůbec jsme netušili, do čeho jdeme. Začínali jsme stavbou na zelené louce a s úvěrem, který měl několik nul. Náš první showroom jsme stavěli pro značku Škoda, ale nakonec jsme prodávali Daewoo. Tehdy v České republice prodával značku Hyundai jen jeden prodejce.

Dnes sídlíte v Plzni na Bílé Hoře. Bylo tomu tak vždy?

Nebylo, původní showroom byl na Krašovské na hlavním tahu na Karlovy Vary. Když jsme v objektu na Krašovské končili, tak jsme prodávali 260 vozů za rok, což je velmi slušné. V roce 1997 bylo nutné sídlo změnit a volba padla právě na tento objekt na Bílé Hoře. Myslím, že to byla volba správná.

20 let patříte mezi nejúspěšnější prodejce v regionu. Kde je základ takového úspěchu?

Základem je určitě kvalitní kolektiv lidí. Když jsme začínali podnikat, můj otec mi dal 2 dobré rady: „Nedělej svým zaměstnancům nikdy to, co by se Ti nelíbilo, a mysli na to, že do práce musíš v první řadě chodit ráda.“ Vybírali jsme skutečně spolupracovníky, kteří jsou týmoví hráči, dokážou za firmu dýchat a jsou velmi loajální. Migrace zaměstnanců je v naší firmě minimální, což oceňují hlavně dlouholetí zákazníci, kteří tak mají možnost jednat stále se stejnou kontaktní osobou.

V čem je samotný prodej v dnešní době odlišný od začátků podnikání?

V první řadě je jiný zákazník, je mnohem náročnější než v 90. letech. Také nabídka trhu je diametrálně odlišná, je mnohem širší, tedy i konkurence je větší. A styl obchodování je jiný. Dnes nás školí, aby vztah se zákazníkem nebyl příliš osobní a to mě mrzí. To je asi největší změna, protože práci musíte dělat rozumem a srdcem a ne jen podle tabulek. Pak se z práce ztrácí radost, se kterou jsme začínali. Po 20 letech jsem trošku skeptická k tomu, kam se trh a obchod ubírá. Je více o penězích a splněných plánech a méně o radosti. Nicméně pořád máme spokojené zákazníky a velmi často nám chodí děkovné e-maily. Je hodně zákazníků, se kterými jsme dnes kamarády.

Dají se vyjmenovat konkrétní úspěchy, na které jste pyšní?

Úspěchem je samo o sobě to, že jsme se na trhu dokázali udržet 20 let a zákazníci i zaměstnanci jsou s námi spokojení. Jmenovat úspěchy v číslech nebo jednotlivých případech, to asi nejde. V globálu jsme spokojeni s tím, jakým způsobem jsme úspěchu dosáhli. Jsme stabilní a zdravá firma, která nemá úvěry a nemá jiné závazky. Zaměstnanci chodí do práce rádi a zákazníci se vracejí. Myslím si, že když se řekne AUTOSALON Běhounek, zákazníci dobře vědí, kde nás najít a jaký přístup očekávat.

Účastníte se různých promo akcí a veletrhů. Jak moc je to pro Vás důležité? Určitě se situace i v tomto ohledu změnila.

My jsme regionální firma, naši zákazníci jsou z 95% z našeho regionu, pro nás je důležité účastnit se akcí hlavně v Plzeňském kraji. Doba je velmi rychlá a zákazník by měl stále vědět, co nabízíme. Služeb, které máme v portfoliu je hodně. Kromě prodeje aut, provozujeme servis, značka Hyundai i my se neustále zdokonalujeme a zákazníkům chceme přinášet nové a nové výhody. Obchod je pro nás stále osobní záležitostí, proto se snažíme zákazníkům vyjít maximálně vstříc. Jdeme za zákazníkem, protože ne vždy má zákazník čas přijít pro informace k nám.

Pokud jde o služby a servis – v čem je právě AUTOSALON Běhounek zákazníkům blíž?

Začátky byly takové, že si zákazník pouze koupil vůz a příliš ho nezajímalo, jaké služby např.při havárii bude mít. Jestli si může půjčit náhradní vůz, jak jsou drahé díly, apod. Dnes je situace v podstatě opačná. Zákazníci očekávají nadstandardní služby. Očekávají dobrou nabídku financování (leasing, úvěr), nabídku pojištění, možnost náhradního vozu v případě servisu nebo havárie, odbavení administrativy při koupi vozu včetně přihlášení. Zákazník chce mít maximální komfort. Jsem pyšná na to, že máme zákazníky, kteří od nás mají i čtvrté nebo páté auto, je to známka toho, že nám zákazníci důvěřují a že naši práci děláme dobře.

Letos jste rozšířili autosalon a samotnou výstavní plochu. Na co se tedy zákazníci můžou těšit a proč jste se do stavby pustili?

Nejen služby, ale i prostředí se snažíme neustále zdokonalovat a zákazníkům přinášet očekávaný komfort. Rozšířit výstavní plochu na 250 metrů čtverečních jsme se rozhodli nejen z praktických, ale i estetických důvodů. Je to náš malý dárek k 20. narozeninám.

Pokud bychom teď udělali tečku za 20 lety Vašeho působení, co byste si přála do dalších let? Jak by měla vypadat budoucnost z pohledu AUTOSALON Běhounek?

Doba je hektická, všichni spěcháme a auto není rohlík a zákazník by si měl jeho koupi vychutnat. Občas vzpomínám na ty začátky. Zákazníka jsme u auta vyfotili, dali mu na něj mašli, otevřeli šampaňské… byl to zážitek. V době, kdy předáváme 4 až 5 aut denně a všichni chvátají, tak na to není zkrátka čas. Euforie, kdy zákazník stál s úsporami v obálce a byl nadšen, že konečně našetřil na nové auto, je pryč. Já bych si přála, aby se společnost zklidnila a uvědomila si hodnoty, které jsou důležité. Aby si zákazníci koupi vychutnali. Auto si v životě normální lidé koupí tak dvakrát, třikrát. Měli by si to užít a my jim to chceme dopřát.

web: Autosalon Běhounek


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
st 21.08.2013 08:54




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka