Bohemia Sekt, největší výrobce vína v republice, zvýšil loni čistý zisk o 16 procent na 112 milionů korun. Firma utržila 1,6 miliardy korun, meziročně o osm procent více. Valná hromada rozhodla o tom, že firma letos, stejně jako loni, dividendy nevyplatí a veškerý nerozdělený zisk použije na další rozvoj. Řekl to finanční ředitel Ondřej Beránek.
"Historicky nejlepší zisk zajistil dvouprocentní meziroční nárůst prodeje sektů, které loni tvořily téměř polovinu tržeb, a odbyt vlastních lihovin, jejichž distribuci jsme začali v polovině předloňského roku," dodal. Lihoviny tvořily třetinu tržeb a zbytek vína. Nárůst tržeb zajistil vyšší podíl značkových produktů, plánovaně klesl prodej stolních vín v nápojových kartonech, dodal Beránek.
Podnik s pěti značkami vín loni prodal 29 milionů láhví sektů, vín a lihovin, což je zhruba stejně jako v roce 2005. Prodej šumivých vín se meziročně zvýšil o 200.000 lahví na 10,4 milionu lahví. Tržní podíl firmy v prodejnách na ploše nad 400 m2 činil až 75 procent. Podíl na trhu vína v ČR mírně vzrostl, nyní dosahuje 13 procent. Podnik loni prodal 5,4 milionu lahví lihovin, což mu vyneslo šesté místo na českém trhu. Jde zejména o značky Pražská vodka, Nordic Ice, Dynybyl a Fernet Black Widow a také o importované Cinzano, Campari a Wodku Gorbatschow.
Firma se 300 lidmi, kterou stoprocentně ovládá německá skupina Henkell & Söhnlein, loni investovala 50 milionů Kč zejména do technologií na zpracování hroznů a výrobu vína a do výsadby a obnovy vinic. Letos plánuje stejnou sumu investic.