Bohemia sport zvýšil tržby na 80 milionů

Zejména díky zvýšenému prodeji saní a zahradního nábytku zvýšil loni horažďovický Bohemia Sport tržby na 80 milionů korun, přitom předloni prodal zboží za 75 milionů Kč. Největší český výrobce hokejek, jejichž prodej loni stagnoval, vyvezl zboží za 60 milionů korun.

Cílená propagace v Plzni

Zejména díky zvýšenému prodeji saní a zahradního nábytku zvýšil loni horažďovický Bohemia Sport tržby na 80 milionů korun, přitom předloni prodal zboží za 75 milionů Kč. Největší český výrobce hokejek, jejichž prodej loni stagnoval, vyvezl zboží za 60 milionů korun. Řekl to ředitel a majitel Jaroslav Buriánek.
Prodej saní vzrostl meziročně ze 70.000 na 80.000 kusů, z toho 70 procent směřovalo do Německa, Švýcarska, Rakouska a Itálie. Firma jich vyrábí 15 typů, od klasických celodřevěných až po modely s kovem a plastem.
Naopak dřevěné hokejky zažívají stagnaci. Firma jich, podobně jako v roce 2005, prodala 250.000 kusů, z toho polovinu holí vyvezla do zahraničí, kde je nakupují zejména kanadské kluby nižších výkonnostních tříd.
"Renomované firmy Easton, Bauer, Jofa i Titan už zhruba dva roky nakupují moderní celokompozitové hole (epoxidová matrice s grafitovými, kevlarovými a titanovými vlákny) z Číny a Mexika, které jsou jejich jedinými výrobci na světě. Ceny jsou od 2500 za čínské až po 5000 korun za mexické.
"My prodáváme dřevěné hokejky na míru včetně ohybu lopaty za 600 až 700 korun," dodal. V ČR s nimi hrají také extraligoví hráči, ale 95 procent z nich používá kompozitové, které vydrží o něco déle. Podle něj se módní trend drahých kompozitů ustálil a jejich prodeje budou klesat. Podobným vývojem prošly hole s vyměnitelnými lopatami.
Podniku stále roste prodej dřevěného zahradního nábytku, který směřuje na export z 90 procent - hlavně do Německa, Rakouska a Švýcarska. Firma, která jej má certifikovaný u německých, švýcarských a francouzských zkušeben, ho loni vyrobila 85.000 kusů ve 20 druzích, meziročně o čtvrtinu více.
Bohemia Sport nezvyšuje ceny. "Z 90 procent nakupujeme buk, jehož cena zůstává stejná, neboť nabídka převyšuje poptávku," řekl majitel.
Firma, která zvýšila za čtyři roky počet lidí ze 120 na 170, necítí žádnou státní podporu malého a středního podnikání. Silně nás zatěžují české daně, odvody za zaměstnance a cena elektřiny," dodal. Jako silný exportér podnik tratí kvůli sílící koruně pět až šest procent tržeb ročně.
Podnik letos opět počítá s mírným nárůstem tržeb. "Začátkem února jsme byli na mnichovském veletrhu ISPO, kde jsme na další zimu podepsali o 20 procent kontraktů více než loni, hlavně na saně," dodal ředitel.




The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 27.02.2007 11:28



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka