Budoucnost slevových portálů je ve slučování – nastupují slevové agregátory

Slevových portálů je v České republice prozatím více než 250 a nejspíš ještě několik dalších přibude. Slevové portály nabízejí denně stovky různých slev, každý má minimálně dvě až tři nové denně. Portálů funguje v současnosti nespočet, jsou nepřehledné, málo známé – pro běžného nakupujícího není mož...

Cílená propagace v Plzni

Slevových portálů je v České republice prozatím více než 250 a nejspíš ještě několik dalších přibude. Slevové portály nabízejí denně stovky různých slev, každý má minimálně dvě až tři nové denně. Portálů funguje v současnosti nespočet, jsou nepřehledné, málo známé – pro běžného nakupujícího není možné se v tisících nabídek orientovat. Budoucnost webů na slevy proto spočívá ve slevových agregátorech – podmínky však často hraničí s vydíráním.

„Slevové agregátory jsou on-line místa na internetu, na kterých jsou sloučeny různé zajímavé slevy z jednotlivých slevových portálů – takový katalog slev. Slevy jsou přehledně na jednom místě, a tak se v nich dá velmi jednoduše hledat a vybírat ty, které nejlépe vyhovují. Rozhodujícím kritériem pro úspěšný agregátor se dnes stává jednoduchost a přehlednost,“ uvedl Martin Rhein, ředitel agregátoru Slevyaktuálně.cz.

Ani nejoblíbenější a nejúspěšnější slevové portály nemohou dlouhodobě příliš konkurovat rozmachu slevových agregátorů. Ty si totiž zakládají na velmi široké nabídce slev – leckdy až 1400 nových slev denně –, což samotný web nabídnout nemůže. A s tím je spojena samozřejmě i jednoduchost vyhledávání – podle města, zaměření slevy, ceny, velikosti slevy. Podle všech těchto kritérií se dá na nejlepších slevových agregátorech dostat k nejlepší nabídce podle daných představ.

„Slevové agregátory mají bezpochyby svoje místo na trhu, určitě jsou pro lidi velmi výhodné a jsou oblíbené pro svou širokou nabídku. Nicméně je to pro slevové weby velmi těžké. Denně vybírají slevy, nabízejí co nejlepší nabídky s co nejvyššími slevami, ale bez agregátorů se ve finále neobejdou. Lidé, kteří agregátory provozují, to vědí a snaží se slevové portály doslova sedřít z kůže. Ať už počátečními poplatky za zveřejnění nabídky, které bývají nehorázné, nebo placením za prokliky, i když nedojde k samotnému nákupu,“ vyjmenoval některá negativa Petr Chlada, spoluzakladatel slevového portálu Topsleva.cz.

To vše velmi výrazně ovlivňuje situaci na přesyceném slevovém trhu. Podle zkušeností slevových webů dokonce až 15 procent prokliků na samotné nabídky nekončí nákupem. Ale i za ty si nechávají agregátory platit. Vzniká tak začarovaný kruh, jelikož weby musí platit draze za nabídky na agregátorech, slevy pak nejsou ty nejnižší, které by mohly nabídnout, a ten nejvyšší užitek z toho nakonec nemá ani jedna strana – ani web, ani poskytovatel slevy, ani zákazník, pouze agregátor.

„Přišli jsme na trh s novým agregátorem, ale chceme všechno dělat trochu jinak. Chceme pro všechny ten nejvyšší možný užitek, samozřejmě i pro sebe. Připravili jsme pro weby místo a peníze chceme jen za skutečně zprostředkované a zakoupené slevy. Nabízíme tak všem možnost za nabízené zboží a služby nabídnout co nejvyšší možnou slevu a tím vyjít všem vstříc,“ řekl Martin Rhein.

Slevové weby nakonec stejně přebírají nejvyšší rizika, jelikož jsou stále tím, kdo slevy prodává a ručí za ně, nikoli agregátor. „I z tohoto důvodu jsme se rozhodli dělat agregátor trochu jinak a utéct konkurenci téměř 150 dalších agregátorů. Chceme nechat slevovým webům jejich prostor, aby mohly nabízet to nejlepší co nejlevněji. A chceme, aby pak s takovými nabídkami přišly za námi a my jim pomohli je rozšířit. Snažíme se mít všechno co nejpřehlednější a nejjednodušší, což je ta největší starost agregátoru – být přehledný,“ zakončil Martin Rhein, ředitel slevového agregátoru Slevyaktuálně.cz.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 18.06.2011 07:03



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka