ČD chce nové vlaky na regionální tratě

Moderní a na naše poměry jako z budoucnosti vypadající vlaky by mohly zajišťovat regionální dopravu v Plzeňském kraji.

Cílená propagace v Plzni

Moderní a na naše poměry jako z budoucnosti vypadající vlaky by mohly zajišťovat regionální dopravu v Plzeňském kraji. České dráhy představily projekt, který počítá s nákupem moderních souprav Desiro a úpravou tratí na Klatovsku a Domažlicku. Finanční nároky, na kterých realizace projektu závisí jdou do stamilionů, které dráhy nemají. Moderní vlaky v rámci prezentace vozí až do 27.května cestující na Klatovsku a Domažlicku.
Moderní dýzlové vlaky Desiro už zajišťují regionální železniční dopravu v německém příhraničí Plzeňského kraje a zajíždějí až do Chebu. České dráhy spolu s německým dopravcem připravují projekt na zavedení těchto vlaků na regionální tratě v kraji. Podle ředitele Obchodně provozního ředitelství ČD v Plzni Josefa Chaloupky by se nejdřív měly nové soupravy objevit na tratích na Klatovsku, Domažlicku a Tachovsku. Pro začátek by bylo třeba sedm souprav na provoz a dvě až tři záložní.
Nutné budou také úpravy jednokolejných tratí, aby po nich vlaky mohly bez problémů jezdit. Jak řekl Chaloupka jde především o modernizaci železničních přejezdů a jejich lepší zabezpečení, aby vlaky nemusely zpomalovat. Některé by dokonce mohly být zrušeny. Nutné budou i úpravy stanic a hran perónů, protože nové vlaky jsou nízkopodlažní.
Dráhy počítají, že by nové vlaky jezdily v takzvaném taktovém tarifu. Jak upřesňuje náměstek ředitele Václav Kůžel, cestující by věděl, že vlak z jeho stanice pojede vždy například po hodině. Odpadlo by tak hledání v jízdním řádu a zároveň by se zlepšilo přestupování v místech, kde by se jednotlivé tratě křižovaly.
V rámci prezentace vlak Desiro jezdil už na jihu Čech a prokázal, že na našich tratích dokáže přinést zkrácení přepravních časů.
Uvedení projektu do reality závisí na penězích. Jedna vlaková souprava vyjde zhruba na 70 milionů korun a na další desítky milionů vyjdou úpravy tratí a stanic. Dráhy ale peněz nazbyt nemají a očekávají, že by jim mohl pomoct krajský úřad jako objednavatel regionální dopravy.
Kraj ale chce podle radního Pavla Stelzera vypsat výběrová řízení na zajišťování regionální železniční trati a vybrat takového dopravce, který kapsu cestujících a kraje zatíží co nejméně a přitom nabídne kvalitní služby a vlaky.
Cestující se novým vlakem svezou až do úterý 27.května na pravidelných linkách Klatovy – Železná Ruda, Klatovy – Domažlice a Klatovy - Horažďovice. Běžně by se na našich tratích mohl objevit nejdřív v roce 2005.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
23.05.2003 17:39




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka