Češi nakupují hodně keramických obkladů

V Česku byla podle ředitele Lasselsbergeru Plzeň Romana Blažíčka v posledních dvou letech vysoká spotřeba keramických obkladů na obyvatele, která se udrží ještě letos a od příštího roku začne klesat. Zatímco každý Čech loni nakoupil 2,1 metru čtverečních dlaždic a obkladaček ročně, v Německu to bylo o 0,3 metru čtverečního méně.

Jarní servisní akce AUTO CB

V Česku byla podle ředitele Lasselsbergeru Plzeň Romana Blažíčka v posledních dvou letech vysoká spotřeba keramických obkladů na obyvatele, která se udrží ještě letos a od příštího roku začne klesat. Zatímco každý Čech loni nakoupil 2,1 metru čtverečních dlaždic a obkladaček ročně, v Německu to bylo o 0,3 metru čtverečního méně.
"Postupně se přiblížíme Německu a Rakousku, které měly naši současnou úroveň v letech 1999 a 2000 a do roku 2004 klesly na 1,8 m2," řekl ředitel výrobce obkladů. V letech 1989 až 2005 celková spotřeba obkladů trvale rostla, nyní už stagnuje, dodal.
Podle něj už je nabídka bytů poměrně vysoká. Vysoké tempo bytové výstavby v posledních dvou letech bylo dáno očekávaným růstem DPH, plánovaným na leden 2008. Od roku 2008 by měl v Česku nastat pokles prodeje obkladů, dodal šéf jejich největšího českého výrobce.
Vysoká česká spotřeba obkladů byla loni na úrovni 21,5 milionu m2, shodná s rokem 2005. Z toho více než 11,5 milionu m2, meziročně o tři procenta více, prodal Lasselsberger, další jednotky procent ústecký výrobce Egres a zbytek reprezentují dovozy, zejména z Itálie, Španělska a Polska.
Skupina Lasselsbergeru loni a letos provedla zásadní designovou a kvalitativní inovaci kolekcí. Dohromady má ke stovce sérií, každoročně pětinu obmění. Přidaná hodnota v bytové keramice je výrazně vyšší než u objektových obkladů.
Bytová keramika tvoří 30 procent produkce společnosti, do dvou tří let by se měla přiblížit 50 procentům. Podobně jako loni, kdy se tržby podniku meziročně zvýšily o osm procent na 7,3 miliardy Kč, plánuje letos firma díky novým kolekcím růst prodejů na osm miliard Kč. Především v novinkách 2006 nestačíme Lasselsberger vyrábět, což je také dáno počasím.
"Ještě před dvěma lety jsem měli design a užitnou hodnotu dva roky opožděnou za Italy a Španěly," řekl marketingový ředitel Herbert Kraus. "Loňská a letošní zásadní výrobková inovace zajistila, že mezi námi a světovými lídry, není rozdíl u 90 procent sortimentu," dodal.
"Českou dlaždičku dnes od italské nepoznáte, pouze podle ceny," uvedl Blažíček. Česká stojí kolem 600 Kč/m2, italská dvojnásobek. Ceny dlaždic na západních trzích jsou velmi široké a pohybují se od pěti eur (přes 140 Kč) do 40 eur (přes 1120 Kč) za metr čtvereční.
První třívozová souprava pro italskou horskou železnici z Domodossoly do švýcarského Locarna, jejíž hlavní části dodala Škoda Transportation, má za sebou úspěšné první testy. První vlak a další tři čtyřvozové jednotky, které Škodě zajistily 150 milionů korun, začnou vozit cestující do poloviny roku. Firma má velkou šanci v dodávkách pokračovat, řekla ČTK mluvčí Škody Holding Radka Pistoriusová.
Škoda tak ukončila premiérový kontrakt na úzkorozchodná železniční vozidla pro veronskou firmu Officine Ferroviarie Veronesi (OFV), která uzavřela kontrakty v letech 2004 a 2005.
Škodovácké dodávky zahrnovaly 21 podvozků s trakčními motory, sedm běžných podvozků a deset sad trakční výzbroje, vše pro příměstské elektrické vlakové jednotky EMU. Finální montáž souprav provádí OFV pro provozovatele horské trati, firmu SSIF z Domodossoly. Na montáži na místě se podílely také Škoda Electric a VÚKV Praha.
"Na italských trzích figurujeme jako etablovaný a významný dodavatel železničních kolejových vozidel a vozů MHD," řekl Martin Šubert, obchodní manažer pro země EU. OFV už avizovalo zájem o další spolupráci.
Plzeňská firma dodává do Itálie ještě nízkopodlažní tramvaje pro novou tramvajovou linku v Cagliari. "Zákazník už převzal šest pětičlánkových klimatizovaných vozů, první loni v listopadu," uvedla mluvčí. Celkem dodá devět vozů za 600 milionů Kč. Budou jezdit do konce roku 2007.
Původní zakázka představovala šest vozů, avšak zákazník si nad rámec původní smlouvy přiobjednal další tři tramvaje. Nízkopodlažní vozy typu ŠKODA 06T vycházejí technicky i designově z koncepce tramvaje Škoda Vektra. Třicet metrů dlouhý vůz s klimatizací pojme 300 cestujících. Uživatelem bude společnost FdS na Sardinii, dodavatelem tramvajového systému a obchodním partnerem Škody je Fabiani Construzioni.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 01.03.2007 14:29



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka