Takřka tři čtvrtiny Čechů - přesně 73 procent nedůvěřuje obsahu reklamy. Napak bez výhrad věří reklamním tvrzením tři procenta obyvatel, spíše jim věří dalších 23 procent. Vyplývá to z výzkumu společnosti Median.
Ta také zjišťovala, jak lidé zacházejí s reklamními letáky, které plní jejich schránky. Podle průzkumu je vyhazuje bez přečtení 11,5 procenta lidí. Téměř 22 procent je vůbec nevyužívá, některé využívá 30,5 procenta lidí. Zhruba 38 procent lidí některé letáky zaujmou a detailně je přečte. Necelých osm procent přiznalo, že si část reklamních materiálů uschová.
Názory obyvatel na reklamu zjišťovala společnost Median v posledním čtvrtletí loňského roku u 3978 osob ve věku od 14 do 79 let. Nekompromisní postoj zaujímají právě k reklamním letákům v poštovních schránkách. Objemem těchto tiskovin se cítí obtěžováno 64 procenta lidí.