Češi se vracejí k levným kořalkám

Po desetiletích se Češi znovu vracejí k tradičním a lidovým lihovinám, které patří v restauracích a barech mezi levnější "kořalky". Kromě klasického rumu, dnes tuzemáku, jde zejména o peprmintku neboli "zelenou", klasickou vodku a slivovici s nižším obsahem alkoholu.

Jarní servisní akce AUTO CB

Po desetiletích se Češi znovu vracejí k tradičním a lidovým lihovinám, které patří v restauracích a barech mezi levnější "kořalky". Kromě klasického rumu, dnes tuzemáku, jde zejména o peprmintku neboli "zelenou", klasickou vodku a slivovici s nižším obsahem alkoholu. Řekl to řekl generální ředitel Stocku Martin Petrášek.
"Už loni začalo docházet k renesanci tradičních lidových kořalek, které se u nás hodně pily před 20 až 30 lety, a poté byly dlouhá léta hojně zatracované," uvedl Petrášek. Stock žádnou z nich nepřestal vyrábět. Nejoblíbenější je nyní peprmintka, zejména u mladých lidí na diskotékách.
Kromě módnosti některých druhů alkoholu a jeho pití v jednoduchých koktejlech je dalším důvodem nárůstu pití tradičních lihovin přechod konzumentů od "bezejmenných" levných výrobků k zavedeným značkám. "Spotřebitelé měli řadu špatných zkušeností a dnes dávají přednost značkám s garantovanou kvalitou i za vyšší cenu," uvedl Petrášek.
Před 30 lety se pilo nejvíce v restauracích, hospodách a barech brandy, které Stock trvale vyrábí. "Před 25 lety to byla peprmintka, o pět let později vodky, před 15 lety hopsinka, před deseti lety Fernet Stock a whisky Johny Walker a Ballantine’s," řekl ředitel prodeje Richard Švéda.
Před pěti lety se zvedl citrónový fernet, jehož spotřeba dále roste, a bourbon Jim Beam a tequila. V roce 2003 začal boom ovocných vodek, který letos začíná opadat. Obrovský zájem je nyní o ovocné destiláty, které ale nezískají velké procento trhu, neboť 40 až 50 procent alkoholu nezkonzumuje většina populace, dodal Švéda. Stock proto nabízí také slabší druhy.
Spotřeba nejprodávanějšího českého tuzemáku, rumu, by měla letos zůstat na loňské úrovni. Stock drží v této kategorii v gastronomii tržní podíl 71 procent. Spotřeba Božkov Vodky, která loni výrazně vylétla, by měla letos dále růst. Mírně klesat má kategorie hořkých a bylinných likérů, kam patří zejména fernety, jejichž spotřeba byla v minulých letech extrémně vysoká.
Stock loni prodal 23,16 milionu litrů třiceti druhů svých produktů. Letos plánuje nárůst objemu prodejů v řádu jednotek procent, což má zajistit zejména vyšší prodej lihovin v gastronomii. V českých restauracích, barech, hospodách a klubech chce podnik prodat téměř polovinu vyrobených lihovin. Loni to bylo 43 procent. "Hodně se jich vypije v jednoduchých koktejlech," uvedl Švéda. Likérka proto zavedla svůj program Long Stock Drinks.




The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
12.05.2006 15:00



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka