Nové webové stránky nabízejí dětem poznání světa železnice netradiční formou
Netradičnost – zajímavost – interaktivnost, to jsou hlavní znaky nových webových stránek, které dnes spustily České dráhy. Doména s názvem www.pepazdepa.cz je určena především pro žáky základních škol. Hlavní postavičkou komiksového příběhu, který je jedním z hlavních lákadel webu, je Pepa z depa, který prostřednictvím svého táty strojvedoucího poznává toto náročné, ale krásné povolání.
Na nových webových stránkách představí Pepa z depa dětem svět železnice zábavnou formou prostřednictvím média, které je dětem a mladým lidem velmi blízké. Interaktivnost webových stránek, možnost vyzkoušet si rozjet lokomotivu nebo podívat se do depa kolejových vozidel prostřednictvím virtuálních průvodců umožňuje dítěti aktivně se zapojit a prozkoumat obsah webu a nebýt jen pasivním příjemcem informací. Zároveň pozná a naučí se i něco nového formou hry. Webové stránky mohou přivést děti k novému koníčku, který se pro mnohé stává láskou na celý život, a to je právě svět železnice a vše s ním spojené.
„Na webových stránkách děti najdou příběh Pepy z depa aneb jak se chtěl Pepa stát strojvedoucím, Pepovy testíky vážně i nevážně, tapety a spořiče do PC, puzzle a pexeso, texty o historii železnice a také informace o studiu oborů zaměřených na železniční dopravu. Také se mohou těšit na originální 3D průvodce, prostřednictvím kterých mohou navštívit depo kolejových vozidel, prohlédnout si stanoviště strojvedoucího v některých lokomotivách a poznat další zajímavá místa na železnici. Stránky mají kromě zábavy i edukativní charakter – řešení problémových situací v interaktivním příběhu vyžaduje aktivní zapojení dítěte. A samozřejmě dáváme prostor i pro prezentaci jejich nápadů a zkušeností,“ přibližuje obsah stránek Blanka Havelková, vedoucí Skupiny spolupráce se školami generálního ředitelství Českých drah a dodává: „Do konce letošní roku bychom chtěli spustit i stránky určené studentům dopravních oborů středních škol.“
Web pro děti s železniční tematikou je ojedinělým projektem. Klade si za cíl oslovit a přilákat co nejširší cílovou skupinu. Hlavní snahou je pestrost obsahu stránek, díky kterému se budou děti na stránky často vracet a stanou se jejich dlouhodobým a nadšenými uživateli.
Firma speciálními webovými stránkami pro mladou generaci a nabídkou stipendijního programu ČéDés, který zahájila v březnu letošního roku, reaguje na malou nabídku technicky vzdělaných středoškoláků na trhu práce. V rámci stipendijního programu ČéDés České dráhy oslovily žáky posledních ročníků základních škol. Na programu se podílí devět partnerských středních škol.