Čeští hokejisté si v USA zvykli na štíhlejší pivní sudy

USA jsou druhou největší exportní zemí tradičního českého ležáku, který dal světu jméno pils/pilsner. Pravidelnými odběrateli jsou i slavní hokejoví krajánci. Pilsner Urquell je v USA k dostání ve více než 40 000 restaurací, klubů a obchodů. Mezi nejvýznamnější se řadí třeba Michael Jordan Restauran...

Cílená propagace v Plzni

USA jsou druhou největší exportní zemí tradičního českého ležáku, který dal světu jméno pils/pilsner. Pravidelnými odběrateli jsou i slavní hokejoví krajánci. Pilsner Urquell je v USA k dostání ve více než 40 000 restaurací, klubů a obchodů. Mezi nejvýznamnější se řadí třeba Michael Jordan Restaurant, klub v legendární Carnegie Hall nebo Madison Square Garden, kde k domácím zápasům NY Rangers nastupují třeba Jaroslav Jágr a Martin Straka. Ti se také letos přišli podívat na finále světové soutěže Pilsner Urquell Mistr výčepní, které je jednou z marketingových aktivit na podporu značky Pilsner Urquell v USA.

Vedle toho je Pilsner Urquell partnerem fotografické soutěže International Photography Awards a následného slavnostního ceremoniálu Lucie Awards, který je odborníky považován za obdobu filmových Oscarů ve světě fotografie. Vyhlášení výsledků pro rok 2007 proběhlo 15. října v Lincoln Center v New Yorku.

PU sází mimo tradičních marketingových aktivit také na šíření obliby tohoto piva v USA za pomoci ambasadorů. Titul Honorary Ambassador Pilsner Urquell v USA byl propůjčen například právě Martinovi Strakovi, levému křídlu New York Rangers, nebo režisérovi Miloši Formanovi. Tito lidé znají historii a způsob výroby prvního ležáku plzeňského typu na světě i jak má být pivo ošetřováno, aby jeho chuť byla co nejlepší.

Největší zájem mají Američané o balení v lahvích (71,5 % objemu prodaného PU), následují restaurace se sudovým pivem (24 %), podíl PU v plechu je 4,5 %. „Pro americký trh máme speciální 25 litrový KEG sud. Je mnohem užší, než jaký známe, s průměrem pouhých 28 cm pasuje do chlazeného prostoru v barech amerických restaurací a klubů. Jak jsem se při poslední cestě do USA před týdnem přesvědčil, menší objem sudu se pozitivně podepisuje na kvalitě čepovaného piva,“ říká Václav Berka, obchodní sládek Plzeňského Prazdroje.

Pilsner Urquell směřuje do USA přes 130 let
Dovoz plzeňského piva do USA má dlouhou tradici. V roce 1872 přesídlil do New Yorku ze slezské Vratislavi odběratel plzeňského piva Rudolf Oelsner. Rozhodl se zůstat pivu věrný a v následujícím roce pro ně získal první odběratele: v listopadu 1873 bylo Augustu Fischerovi do New Yorku odesláno 5 věder piva (2,83hl), o měsíc později F. Hollenderovi tamtéž 10 věder (5,56hl). Od roku 1874 začal Oelsner odebírat pivo sám a ve větších množstvích - za rok 1874 to bylo 149 věder (84,32hl). Celkem se tak v druhém roce exportu do USA vyvezlo 140 hl. Jedinými obdobími, kdy se Američané museli obejít bez plzně, bylo období světových válek a prohibice. Velmi malé exporty probíhaly také v letech 1949-1989 - mezi 187 a 18 000 hl, což odpovídá jinak 80. a 90. letům 19. století. Velký nárůst nastal po roce 1999, kdy se Plzeňský Prazdroj stal součástí skupiny světové pivovarnické dvojky SABMiller, která podpořila prodeje rozsáhlou distribuční sítí
a marketingovými aktivitami.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 15.12.2007 15:17



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka