Čeština od Frause získala stříbro v soutěži o nej učebnici

Žáci prvních tříd základních škol, kteří při výuce češtiny využívají pracovní učebnice plzeňského Nakladatelství Fraus Začínáme číst a psát a Už čteme a píšeme sami (Genetická metoda), se budou učit z jedné z nejlepších evropských učebnic roku 2013. Na mezinárodním knižním veletrhu ve Frankfurtu o t...

Jarní servisní akce AUTO CB

Žáci prvních tříd základních škol, kteří při výuce češtiny využívají pracovní učebnice plzeňského Nakladatelství Fraus Začínáme číst a psát a Už čteme a píšeme sami (Genetická metoda), se budou učit z jedné z nejlepších evropských učebnic roku 2013. Na mezinárodním knižním veletrhu ve Frankfurtu o tom dnes rozhodla odborná porota Evropské asociace nakladatelů učebnic složená z pedagogů předních evropských institucí a univerzit. Cenu za druhé nejvyšší ocenění v kategorii učebnic pro první stupeň základních škol dnes při slavnostním vyhlášení převzal Jiří Fraus, jednatel Nakladatelství Fraus.

Sada výukových materiálů pro 1. třídu, do níž vedle pracovních učebnic Začínáme číst a psát a Už čteme a píšeme sami patří sešit s uvolňovacími cviky a písanky, je určena pro výuku čtení a psaní genetickou metodou. Genetická metoda výuky čtení a psaní ve spojení s moderním grafickým zpracováním a atraktivními ilustracemi prvňáčky více motivuje, protože se od prvních dnů školní docházky učí číst s porozuměním, a přispívá tak k budování lepšího vztahu dětí ke čtení knih. Je prokázáno, že čtení knih u dětí zvyšuje čtenářskou gramotnost.

„Porota na učebnici ocenila atraktivní grafiku vhodnou pro danou věkovou skupinu, důraz na zapojení průřezových témat, zejména výchovu k multikulturalismu, a dále osobnostní a kognitivní rozvoj dítěte,“ uvedla Radka Šmahelová, vedoucí redaktorka Nakladatelství Fraus. Podle Jiřího Frause porota ve svém verdiktu vyzdvihla, že metoda od začátku upřednostňuje CO žák čte a píše před tím JAK.

„Vzhledem k úspěšnosti genetické metody výuky čtení a psaní jsme se rozhodli pro příští školní rok učebnicovou sadu pro žáky rozšířit i o písanky s nevázaným písmem, jež se v současnosti na školách rovněž vyučuje, a pracovní učebnicí s doplňkovými aktivitami,“ dodává Radka Šmahelová. Pro školy bude jistě lákavé, že soubor bude představovat celek s čítankou a interaktivnimi učebnicemi a cvičeními.

Autoři zúročili desetiletou zkušenost s genetickou metodou na malotřídní škole

Karla Černá, která je s Martinou Grycovou a Jiřím Havlem spoluautorkou učebnic, byla příjemně překvapena už z postupu do evropského finále. „Domnívám se, že ocenění z evropské soutěže může naší učebnici pomoci jak u učitelů, tak u rodičů. Respekt, který si učebnice získala u evropských porotců, by mohl probudit i větší zájem o genetickou metodu výuky čtení a psaní jako takovou,“ říká Karla Černá, která je ředitelkou malotřídní základní školy v Řeznovicích v okrese Brno-venkov. Na téže škole, kde se podle genetické metody učí děti číst a psát již více než deset let, vyučuje i Martina Grycová. Jiří Havel, třetí z autorů, působí na katedře primární pedagogiky Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně.

Prestižní ocenění BESA (The Best European Schoolbook Awards) již počtrnácté společně s Frankfurtským knižním veletrhem udělovaly Evropská asociace nakladatelů učebnic (EEPG) a Mezinárodní asociace pro výzkum učebnic a výukových médií (IARTEM). Plzeňskému nakladatelství se podařilo navázat na mimořádné úspěchy z předchozích ročníků. V roce 2008 zvítězil titul Chemie pro 8. ročník ZŠ a v roce 2011 přivezla zlato Prvouka pro 2. ročník ZŠ.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 14.10.2013 07:11



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka