Cestování historickými autobusy táhne

Obrovský zájem lidí o cestování historickými autobusy přiměl plzeňské ČSAD autobusy k rozšíření této dopravy.

Jarní servisní akce AUTO CB

Obrovský zájem lidí o cestování historickými autobusy přiměl plzeňské ČSAD autobusy k rozšíření této dopravy. Čtyřicet šest let starý modrobílý kulatý autobus Škoda 706 RTO, který loni jezdil po kraji pouze nárazově, bude letos až do poloviny října pravidelnou víkendovou linkou. Do tří týdnů k němu přibude 35 let stará Karosa ŠL 11. Rekonstrukce obou vozů, které firma léta sháněla, přišly shodně na více než milion korun. Řekl to Miroslav Hucl, šéf největšího dopravce v kraji.
"Každá větší firma by nějakou historii měla mít," dodal. Podnik dále koupil dva "vlečňáky", tedy autobusové přívěsy a nyní shání třetí s technickými doklady. Ředitel nevylučuje, že by se první přívěs, který chce firma přestavět na pojízdný bufet s otevírací střechou a sedačkami dokola, mohl za autobusem RTO objevit ještě letos. "Stále ještě hledáme autobus RND Praga, kterých je velmi málo. O jednom víme, ale stojí moc," uvedl Hucl.
Autobus RTO začal po 20 letech znovu jezdit v Plzeňském kraji loni v polovině června. Vozil lidi na památky a na objednávku na svatby. Firma vůz složila ze tří autobusů, které získala od zemědělských družstev. Jeden dokonce sloužil majiteli jako včelín. Četnost spojů volil dopravce podle zájmu cestujících. Nepravidelný spoj, který jezdí po rovné silnici až pětaosmdesátikilometrovou rychlostí, je podle Hucla dobrou reklamou firmy.
"Letos spolupracujeme s plzeňským památkovým ústavem a jezdíme po západočeských hradech a zámcích," uvedl ředitel. Autobusy pojedou od 18. června pravidelně každou neděli až do 15. října. Vyjíždí z centrálního autobusového nádraží vždy ve 12:30. První spoj vyjede tuto neděli na Chodský hrad v Domažlicích a na zámek Horšovský Týn. V nabídce jsou dále například zámky Kozel, Bečov, Lnáře, Nebílovy, Velhartice, Manětín, Chanovice, kláštery Kladruby a Tachov a hrad Kašperk.
ČSAD autobusy používala vozy RTO od toku 1955 do roku 1984, kdy je nahradily Karosy 734. "Autobusy jsou nezničitelné. Pokud budou garážované, vydrží desítky let," uvedl Hucl. Jejich výhodou je, že se dají opravit i po 40 letech odstávky, kdežto u nových vozů, které mají tolik elektroniky jako osobní automobily, už to nejde. Jedinou elektrickou součástí autobusu RTO je dynamo.
Druhý autobus Karosa ŠL11 Turist pro 80 lidí je z roku 1971. Podnik ho směnil za novější karosu se sportovci z TJ Hrádek u Rokycan.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 19.06.2006 12:19



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka