Cestující v autobusech zabaví obrazovky

Ranní cesty do práce nejsou zrovna okamžiky, na které by se člověk těšil. Ještě tak otevřít noviny a zhltnout mezi těmi několika zastávkami to nejdůležitější ze světa i z domova. Zdánlivě banální, neměnná situace, dostává nyní v Plzni nový rozměr.

Cílená propagace v Plzni

Ranní cesty do práce nejsou zrovna okamžiky, na které by se člověk těšil. Ještě tak otevřít noviny a zhltnout mezi těmi několika zastávkami to nejdůležitější ze světa i z domova. Zdánlivě banální, neměnná situace, dostává nyní v Plzni nový rozměr. V nejbližších dnech se totiž začnou do nízkopodlažních autobusů instalovat LCD displeje, které by měly být základem nového systému CITYSCREEN.

Není to žádná novinka, v Evropě jsou podobné systémy s úspěchem používány, stačí třeba zajet na návštěvu Vídně, abyste se přesvědčili, jak to může fungovat. V České republice však v pozemní dopravě podobný systém zatím nikde nefunguje. Plzeňský projekt vznikl uvnitř společnosti PMDP. „První představy směřovaly k nákupu licence nebo celého zařízení, ale zkušenosti z jednání nás přiměly k vlastnímu řešení. Vznikl tak systém, který je vhodný pro veřejnou dopravu,“ říká k tomu ředitel společnosti Michal Kraus.
Nejen zprávy a informace
CityScreen by se měl stát pro cestující novým informačním kanálem. Základem zpravodajství budou pochopitelně dopravní informace, ale také informace o službách společnosti, dále městské zpravodajství, nejrůznější informace ze světa kultury i sportu a jiné. „Primárně je tento projekt motivován tím, abychom naplnili svoje představy o kvalitativních změnách v MHD s cílem dostat co nejdříve k cestujícím klíčové informace, jako např. omezení provozu MHD z důvodu dopravní nehody, apod.“, vysvětluje Mgr. Kraus a dodává, že „plnohodnotně využít tuto možnost poskytne až finální podoba projektu, nyní budou zprávy spíše trvalejšího charakteru, např. dlouhodobé uzavírky, delší omezení nebo přeložení provozu, dočasné přeložení zastávek, apod., protože nepůjde zatím o on-line přenos“.Využití nový systém samozřejmě má i na obchodním základě a může sloužit také jako komerční reklamní kanál. Co je však z pohledu podniku nejdůležitější, základ systému by měl především otestovat možnosti nového způsobu řízení dopravy – dynamického dispečinku, který je dlouhodobým cílem společnosti .
Pilotní projekt
V září bude 70 displeji osazeno 35 nízkopodlažních autobusů a bude zahájen zkušební provoz celého systému. Základní obsahovou náplní v tomto období bude osm informačních bloků – jeden o dopravní situaci, tři o službách PMDP, jeden o městě Plzeň, dva pro volný čas a jeden reklamní. „Předpokládáme, že vysílání bude přístupné i přes naše internetové stránky včetně zvukové stopy, informuje o plánech Mgr. Kraus.
V současné době probíhají také jednání s Drážním úřadem o možnosti nasazení stejného systému na elektrických trakcích. Představy směřují k tomu, že postupně by měly být novým systémem vybaveny všechny vozy plzeňské MHD.
Nebojte se hluku
CityScreen je pouze obrazový kanál, bez zvukového doprovodu. Novinka své uplatnění ale může najít nejen na poli informací. Zajímavou zkušeností ze zahraničí je fakt, že s nasazením podobných systémů se viditelně snížil vandalismus. Zkrátka, když se cestující baví, nezlobí.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
25.08.2006 15:23



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka