Vyznat se v platbách za elektřinu bude pro zákazníky Skupiny ČEZ snazší. K úplné faktuře splňující podmínky zákona přibude navíc zjednodušený přehled plateb.
Kvůli liberalizaci trhu s elektřinou zavedl stát povinnost rozesílat velmi podrobné faktury, ze kterých musí být jasné, kolik se platí za distribuci, kolik za silovou elektřinu a kolik za ostatní služby. Mnoho zákazníků ale dává najevo, že upřednostňují jednoduché faktury a nechtějí znát podrobnosti. „Liberalizační faktury“ vnímají někteří i jako snahu o matení spotřebitele.
„Kritické ohlasy jsme odpovědně vyhodnocovali a společně s prodejní společností vytvářeli novou podobu dokladů. Postupně jsme je otestovali na vzorku zákazníků a následně provedli úpravy celého systému,“ uvedl generální ředitel ČEZ Zákaznické služby Igor Šmucr.
Skupina ČEZ tedy vychází svým klientům vstříc a před list s povinnými údaji přidává jednoduchou tabulku s těmi informacemi, o které většina lidí stojí.
Na prvním listu proto najdou lidé pouze tyto údaje: cena elektřiny celkem, zaplacené zálohy, výše doplatku/přeplatku, na jaký účet mají směrovat platbu. Na druhém listu pak najde podrobné informace o spotřebě, odečtech a rozpis jednotlivých položek.
„Vyhovíme tak oběma skupinám zákazníků. Těm, kteří chtějí jednoduchou a přehlednou informaci, i těm, které zajímá každý detail o spotřebě elektřiny, pochopitelně budeme i nadále sledovat ohlasy a budeme otevření ke změnám,“ dodal Šmucr.
Společnost ČEZ Zákaznické služby systematicky zaznamenává ohlasy zákazníků a sleduje jejich spokojenost, která je základem pro hodnocení úspěšnosti této firmy. V současnosti probíhá takzvaný „Projekt zákazník“. Jde o řadu opatření, která mají zlepšit kvalitu obsluhy a usnadnit zákazníkům řešení všech záležitostí spojených s dodávkami elektřiny.
V minulém roce nabídla Skupina ČEZ svým zákazníkům například možnost výhodné platby prostřednictvím terminálů Sazky nebo zvýšila počet společných obchodních kanceláří s regionálními distributory plynu z RWE Group. Výrazně se také zvýšila kvalita centra telefonické obsluhy (callcentra).