Chystá se rekonstrukce mostu generála Pattona

Ředitelství silnic a dálnic ČR připravuje z důvodu špatného technického stavu rekonstrukci mostu Generála Pattona. Ta spočívá v ponechání spodní stavby (základů a opěr mostu) a zbourání nosné konstrukce mostu a její náhradě novými konstrukcemi. Nově vzniknou 3 samostatné mostní konstrukce – krajní m...

Cílená propagace v Plzni

Ředitelství silnic a dálnic ČR připravuje z důvodu špatného technického stavu rekonstrukci mostu Generála Pattona. Ta spočívá v ponechání spodní stavby (základů a opěr mostu) a zbourání nosné konstrukce mostu a její náhradě novými konstrukcemi. Nově vzniknou 3 samostatné mostní konstrukce – krajní mosty silniční vč. chodníků a prostřední most tramvajový. (O výběru této varianty rekonstrukce rozhodlo Zastupitelstvo města Plzně na svém jednání 26. června 2008).

Rada města Plzně souhlasila s uzavřením smlouvy o smlouvě budoucí o bezúplatném převedení vlastnického práva k rekonstruované části mostu (samostatný tramvajový most přes řeku Mži) z ŘDS ČR na město Plzeň za těchto podmínek:

1. K uzavření smlouvy o bezúplatném převedení vlastnického práva k rekonstruované části mostu generála Pattona, která bude tvořit samostatný tramvajový most přes řeku Mži, uzavře město do 180 dnů od vydání kolaudačního souhlasu na celou stavbu mostu generála Pattona.

2. Město Plzeň zajistí výstavbu lávky přes Tyršovu ulici (provizorní nebo definitivní, s předpokládaným využitím stávající lávky přes řeku Mži) s tím, že lávka bude
v provozu před zahájením rekonstrukce mostu generála Pattona. Pro tuto lávku zajistí město i projektovou přípravu a vydání příslušných povolení. K zahájení rekonstrukce mostu generála Pattona dojde nejdříve v roce 2013. Pro výstavbu nových mostů (postupné podélné ubourávání pásů stávajícího mostu a na uvolněných místech stavba mostů nových) je nutné zajistit převedení pěší dopravy mimo stávající most po dobu cca 1,5 roku.

3. ŘSD zajistí veškerou projektovou přípravu, výběr zhotovitele a realizaci nových mostů vč. tramvajového mostu.

4. Opravy a údržba nových konstrukcí bude zajištěna takto:
- ŘSD zajistí budoucí údržbu a opravy mostů silničních
- město Plzeň zajistí budoucí údržbu a opravy mostu tramvajového
- ŘSD zajistí budoucí údržbu spodní stavby pod mosty silničními i tramvajovým s tím, že město Plzeň uhradí 30% účelně vynaložených nákladů
- ŘSD zajistí budoucí opravy poruch spodní stavby pod mosty silničními
- město Plzeň zajistí budoucí opravy poruch spodní stavby pod mostem tramvajovým

Předpokládaná cena nového tramvajového mostu, předaného městu bezúplatně, je 90 milionů korun. Město zaplatí za stavbu lávky cca 25 milionů korun. Zajištění pěšího provozu mimo most generála Pattona požaduje ŘSD ČR jako vklad města do rekonstrukce mostu, který je podstatný pro následné bezúplatné převedení tramvajového mostu na město Plzeň. Uzavření smlouvy musí ještě schválit ZMP.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 31.03.2010 07:13



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka