ČSAD autobusy Plzeň jízdné nezdražuje

Lidé, kteří v Plzeňském kraji cestují do práce i mimo ni vozy společnosti ČSAD autobusy Plzeň, nemusí platit víc. Největší veřejný dopravce v Plzeňském kraji jízdné nezvyšuje.

Cílená propagace v Plzni

Lidé, kteří v Plzeňském kraji cestují do práce i mimo ni vozy společnosti ČSAD autobusy Plzeň, nemusí platit víc. Největší veřejný dopravce v Plzeňském kraji jízdné nezvyšuje.
Novinářům to dnes řekl ředitel společnosti Miroslav Hucl.
Firma podle něj udržuje ceny od roku 2004.
V novém jízdním řádu společnosti, který platí od 10. prosince, firma ubrala dva dopolední spoje do Prahy, jen na pracovní dny omezila spoje z Plzně přes Kašperské Hory do Českých Budějovic a od pondělí do čtvrtka ukončila linku Plzeň - Ústí nad Labem v Mostě. Nově naopak posílila ranní spoje z Tachova do Stříbra, vznikl nový večerní spoj z Tachova a Stříbra do Plzně a zpět a večerní spoj z Plzně do Přeštic a Klatov a zpět. Tento spoj nahrazuje po dohodě s krajských úřadem dosavadní vlakové spojení. Od listopadu firma ukončila provoz linky z Plzně do Piešťan. Spoj jezdil od května a postupně si získával cestující, skončil ale kvůli údajné perzekuci na rakouských hranicích. Aby se trasa zkrátila o 50 kilometrů, vedla částečně přes Rakousko. "Kvůli obstrukcím na hranicích s Rakouskem ale autobusy nabíraly půlhodinové až hodinové zpoždění," řekl Hucl.
ČSAD autobusy Plzeň ročně najezdí kolem 19 milionů kilometrů. Z toho bylo letos 11,5 milionu kilometrů na 223 linkách základní dopravní obslužnosti regionu, kde jezdilo 378 autobusů. V příštím roce by se měl počet kilometrů ještě zvýšit. Kromě toho firma provozovala letos ve velké míře náhradní vlakovou dopravu při stavbě železničního koridoru Plzeň-Stříbro-Cheb. "Na tuto náhradní dopravu bylo denně nasazeno až 45 autobusů," poznamenal Hucl.
Dalším významným přínosem společnosti s obratem téměř 600 milionů korun je zajišťování zvláštní linkové dopravy. ČSAD Plzeň provozuje 33 takových linek, které pro své pracovníky platí firmy s 250 a více zaměstnanci. Je to největší počet zvláštních linek v republice. Nejvíce spojů míří do plzeňské průmyslové zóny Borská pole a do Stříbra. Protože v okolí Plzně už není mnoho volných pracovníků, svážejí tyto linky do podniků zaměstnance například z Kralovicka či Nepomucka vzdálených kolem 50 kilometrů. Počet linek, které jezdí asi čtyři roky, každoročně roste. I na příští rok dopravce jedná s dalšími zájemci. Tato zvláštní přeprava představuje 15 procent obratu ČSAD autobusy Plzeň.
Firma letos investovala do nákupu 25 nových autobusů 105 milionů korun, podobně jako jiné roky. Poprvé koupila tři nové ekologické autobusy na alternativní plynový pohon. Každý stojí 6,5 milionu korun, tři miliony jsou státní dotace. Běžné autobusy stojí 4,5 milionu, 600.000 korun je státní dotace. Státní dotace se vztahují jen na vozy v pravidelné linkové dopravě. Průměrné stáří vozového parku je kolem 8,5 roku.
ČSAD Plzeň má 420 autobusů a 455 řidičů. Potýká se s problémy s hledáním nových řidičů. Jen v oblasti Plzně jich shání 15. Mladší lidé, o které by měla firma zejména zájem, raději jezdí s kamiony, dodal Hucl.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 03.01.2007 11:05



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka