Cyklistům z Plzně a okolí slouží nová stezka

Novou, asi pětikilometrovou cyklostezku mohou používat lidé z Plzně okolí. Dovede je bezpečně od železniční zastávky v Plzni Bolevci až do nedaleké Třemošné. Hlavní výhodou nové stezky s asfaltovým povrchem je to, že odvedla cyklisty z rušné silnice první třídy, kde se často stávají vážné dopravní nehody, nezřídka i smrtelné.

Cílená propagace v Plzni

Novou, asi pětikilometrovou cyklostezku mohou používat lidé z Plzně okolí. Dovede je bezpečně od železniční zastávky v Plzni Bolevci až do nedaleké Třemošné. Hlavní výhodou nové stezky s asfaltovým povrchem je to, že odvedla cyklisty z rušné silnice první třídy, kde se často stávají vážné dopravní nehody, nezřídka i smrtelné. Náklady na vybudování stezky byly 16,5 milionu korun, z toho 7,5 milionu dal Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI), zbytek platila radnice prvního městského obvodu, řekl jeho starosta Jiří Winkelhöfer.
Nejdražším prvkem nové cyklostezky jsou železniční přejezdy, případně podjezd a překřížení frekventované silnice. Jejich kvalitu chválí i zástupci SFDI, kteří si dnes stezku prohlédli. Fond letos Plzni kromě cyklostezky do Třemošné přispěl na stavby pro cyklisty dalšími osmi miliony korun na vybudování lávky v Lobzích. V celé republice dal letos fond na budování cyklostaveb 164 milionů korun, řekl jeho zástupce Karel Havlíček. Částka podle něj každoročně roste, loni šlo z fondu na cyklostezky 110 milionů korun. Letos přišlo asi 113 žádostí o dotace na stavby pro cyklisty, fond rozdal peníze na 64 žádostí, dodal Havlíček.
Cyklostezka do Třemošné je podle náměstka plzeňského primátora Petra Náhlíka první investiční stavba pro cyklisty za hranice města. "Máme sice proznačené cyklotrasy do všech okolních obcí, ale zde poprvé vstupujeme investičně, myslím, že je to klíčová stavba," řekl Náhlík.
Stezku si chválí také cykloprůvodkyně Radka Žáková, která v létě organizuje pro cyklisty výlety po okolí. "Myslím, že to bude jedna z nejhezčích a nejpohodovějších cyklostezek, které tady v Plzni máme. Je v přírodě a myslím si, že bude v nejbližších letech hodně využívaná hlavně rodinami s dětmi, ale že ji budou využívat třeba i lidé na in-linech a maminky s kočárky. Možná se nám bude za rok nebo za dva zdát úzká," řekla Žáková.
Podle ní se situace pro cyklisty v Plzni postupně lepší. Lidé na kolech občas kritizují magistrát, že budované nové úseky pro cyklisty na sebe někdy nenavazují. Radnice se totiž snaží zakomponovat stezky pro cyklisty do rekonstruovaných ulic. "Občas se kvůli tomu stáváme předmětem kritiky, ale doufám, že už teď i ti kritici pochopili, že když ty úseky do staveb nedáme dnes, dostali bychom se k tomu třeba až za deset let," reagoval Náhlík. Podle Žákové je sice místy nutné z kola sesednout a překonat rušnou silnici nebo jet kousek mimo prostor vymezený pro jízdu na kole, přesto už lze Plzní docela dobře projíždět. Mnoho lidí ale zatím neví, kde a jak na sebe jednotlivé úseky efektivně napojit.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 17.10.2007 11:46



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka