Tisícím motoristů začaly dnes sloužit oba jízdní pruhy dálničního obchvatu Plzně ve směru od Rozvadova do Plzně. Z druhé strany v úseku mezi Ejpovicemi a Černicemi, kde jezdí tranzitní doprava v obou směrech, omezení ještě nějakou dobu potrvají. Zároveň s otevřením části dálnice se zprovoznila křižovatka a přivaděče od centra Plzně. Úderem desáté hodiny vjel dnes ráno na autostrádu ve směru od Černic policejní vůz z blikajícími majáčky a dojel po ochvatu až od Ejpovic. To byl začátek zprovoznění tohoto nového úseku autostrády. Řidiči tak mají k dispozici dva jízdní pruhy. V opačném směru od Prahy ale musí ještě počítat s dopravními omezeními. "V tomto pruhu, který do dnešního dne sloužil jako obousměrný, tak se tam musí odstranit dvojitá žlutá čára a provizorní značení. Čili předpokládáme tři až čtyři dni,pokud nebude pršet," uvedl ředitel stavební správy D5 Stavby silnic a železnic Petr Boukal. Řidiči tak budou jezdit pouze v jednom jízdním pruhu. Zároveň s otevřením dálnice začali silničáři odstraňovat zábrany na dálničních přivaděčích. Postupně se tak zprovoznila i ohromná křižovatka u nákupního centra Olympia v Černicích. Stále však zůstává nedokončen poslední úsek obchvatu, který zahrnuje tunel skrz vrch Valík. "Ve vrchu Valík je proražena štola 380 metrů dlouhá. A 1.října se začínají razit dvě tunelové roury," řekl koordinátor výstavby obchvatu Petr Otásek. Výstavba tunelu je jednou nejdražších staveb na dálničním obchvatu. "Počítáme, že náklady se vyšplhají až k miliardě a půl korun," prohlásil tiskový mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Hořejší. Zprovozněním souborů staveb dálničního obchvatu Plzně se tak zrychlila tranzitní doprava. I ti řidiči, kteří stále jezdili přes centrum Plzně, teď patrně využijí rychlejší cestu po obchvatu.