Deset pravidel ochrany spotřebitele podle EU

Milióny lidí překročí během letních měsíců na svých prázdninových cestách vnitřní hranice Evropské unie. Pro většinu rekreantů jsou zákony .....

Jarní servisní akce AUTO CB

Milióny lidí překročí během letních měsíců na svých prázdninových cestách vnitřní hranice Evropské unie. Pro většinu rekreantů jsou zákony v oblasti ochrany spotřebitele s největší pravděpodobností tím posledním, co by je ve spojení s jejich dovolenou napadlo.
Co se ale stane v případě, že jejich cestovní kancelář zkrachuje? Nebo pokud se ocitnou v pozici, kdy budou během své dovolené v jiné zemi Evropské unie nuceni podepsat nevýhodnou smlouvu? S cílem obeznámit spotřebitele s jejich právy v podobných situacích dnes komisaři David Byrne a Pavel Telička uveřejnili informační balíček s názvem „Ochrana spotřebitele v Evropské unii: deset základních pravidel“. Dokument popisuje klíčové oblasti, ve kterých unijní legislativa chrání práva spotřebitele, a to bez ohledu na to, zda se právě nachází na pobřeží Baltu či Středozemního moře. Dokument dále občany informuje o tom, kde je možné získat podrobnější informace a rady týkající se jejich spotřebitelských práv. „Naše poselství spotřebitelům je – užívejte si dovolené a užívejte si svých práv. Tímto lze demonstrovat reálný přínos Evropské unie občanům“, říká komisař Telička. Celý text zprávy naleznete na internetové adrese http://europa.eu.int/comm/consumers/index_en.htm
David Byrne, evropský komisař pro zdraví a ochranu spotřebitele, říká: „Občané EU si mohou plně užívat své dovolené s vědomím, že jsou jejich spotřebitelská práva chráněna ve všech 25 členských zemích Evropské unie“.
Komisař Pavel Telička říká: „Ochrana spotřebitelských práv je jednou ze zásadních výhod, které EU přináší všem občanům. Tato informace obsahuje praktické příklady toho, jak zákony Evropské unie pomáhají občanům. Přiblížit více právo Evropské unie spoluobčanům bylo jednou z mých priorit po nástupu do funkce komisaře. Doufám, že tato informace napomůže občanům k tomu, aby si lépe uvědomili svá práva, a to nejen během období dovolených, ale i po něm.“
Deset základních pravidel obsažených v informačním balíčku:
1. Nakupujte co chcete, kde chcete
2. Pokud je zboží vadné, vraťte ho
3. Vysoké standardy v oblasti bezpečnosti potravin a dalšího spotřebního zboží
4. Informujte se o tom, co jíte
5. Smlouvy musí být vůči zákazníkům férové
6. Spotřebitelé mohou někdy měnit svá rozhodnutí
7. Možnost jednoduššího porovnání cen
8. Spotřebitelé nemají dostávat zavádějící informace
9. Ochrana spotřebitele během dovolené
10. Účinné urovnávání přeshraničních sporů


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 20.07.2004 17:33




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka