Děti v Plzni a na Rokycansku při výuce vyráží s tablety do terénu

Vyjít s tablety či GPS navigací do přírody a samostatně zpracovat informace o zajímavostech, které cestou viděli. To a mnohem více mohou žáci ze škol z okresů Rokycany a Plzeň-město díky portálu www.atlaspk.cz.

Cílená propagace v Plzni

Zde je pro pedagogy a jejich žáky připravena interaktivní mapová aplikace (IMAP) s odkazy na geografické, biologické i historické zajímavosti, se kterými se děti mohou setkat ve svém okolí. 

„Cílem samozřejmě není dětem pouze něco ukazovat, ale především je intenzivně zapojit. Právě vlastní tvorba jim při učení velmi pomáhá a informace si pak lépe pamatují,“ vysvětluje vedoucí kartograf portálu, Martina Robotková z Regionální rozvojové agentury Plzeňské kraje. „Děti tedy mohou do map vkládat odkazy na jimi vybrané objekty, fotografie, popisy památek či informace o zvířatech, které jsou v místě k vidění,“ popisuje Martina Robotková, co všechno aplikace dokáže. 

Výukové podklady jsou připraveny na míru žákům 1. a 2. stupně základních škol a nižších ročníků víceletých gymnázií. Odborné popisy zpracovávali experti ze Západočeské univerzity v Plzni. Portál však má pedagogy a žáky především motivovat k vlastní produkci. A to se bez pochyby povedlo. „Při pilotním ověření interaktivní mapy ve výuce systematicky využívalo hned deset škol. Učitelé se svými žáky dále připravili velký počet vlastních podkladů, které jsou teď k dispozici i dalším uživatelům nebo zůstaly skryté, podle přání jejich tvůrců,“ upřesňuje Martina Robotková.

K možnosti využívat interaktivní mapovou aplikaci její provozovatel navázal i další služby pro školy. „Velmi jsme ocenili především možnost vyrazit na exkurzi autobusem do vzdálenějších míst a dětem jednotlivé jevy, o kterých se učíme, ukázat přímo v přírodě,“ svěřila se paní učitelka Andrea Tláskalová ze školy ve Zbirohu na lednovém semináři, kde byla mapová aplikace představena odborné veřejnosti. 

„Celý projekt nás moc bavil. Konečně jsme našli něco, co přináší do výuky nové a netradiční věci. A přitom jsme měli stále volnou ruku při volbě tématu nebo jeho zpracování,“ poukázala Sylva Zemánková, učitelka základní školy v ulici Míru v Rokycanech, na vhodné využití obsahu portálu napříč všemi vzdělávacími oblastmi s ohledem na mezipředmětové vazby. 

Mapová aplikace vznikla díky projektu „Poznej svůj okres – Mikroregionální atlasy“, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Projekt končí již v únoru 2015. Portál ale bude nadále plně k dispozici a bude rozšiřován o nové informace. „Budeme rádi, pokud jej pro svou činnost aktivně využijí všichni, kdo se věnují práci s dětmi. Hlavně nás těší, že díky našim mapám mohou děti vstát častěji od učebnic a vyrazit ven,“ uzavírá Martina Robotková za realizátora projektu a tvůrce portálu www.atlaspk.cz Regionální rozvojovou agenturu Plzeňského kraje.  


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka