Do autobusového nádraží plynou milionové investice

Minimálně jeden milion korun ročně investují ČSAD autobusy Plzeň do svého centrálního autobusového nádraží v Plzni (CAN), které je po Praze a Brně třetí největší v ČR. Další statisíce dávají do údržby. Dvaadvacet let starou budovou a nástupišti projde 10.000 lidí denně, což je zhruba pět let shodné číslo.

Jarní servisní akce AUTO CB

Minimálně jeden milion korun ročně investují ČSAD autobusy Plzeň do svého centrálního autobusového nádraží v Plzni (CAN), které je po Praze a Brně třetí největší v ČR. Další statisíce dávají do údržby. Dvaadvacet let starou budovou a nástupišti projde 10.000 lidí denně, což je zhruba pět let shodné číslo. Nabídkou služeb i jejich kvalitou jde o nejlepší nádraží v zemi, řekl ředitel Miroslav Hucl.
Sedm nástupišť se 42 stáními podle něj "plně postačuje pro provoz na nynější úrovni", nádraží není třeba rozšiřovat. Na plzeňské CAN zajíždí 32 cizích dopravců, což je rok od roku více. Poplatky za využití nádraží, které jsou už dva roky stejné, Hucl neprozradil s tím, že je to obchodní tajemství. "Jsou ale výrazně nižší než v Praze," dodal. Podle něj proti nim žádný dopravce neprotestuje. Denně projede přes CAN asi 550 autobusů.
Podle Hucla nevadí, že je hlavní vlakové nádraží od CAN vzdálené přes dva kilometry. "Obě mají zcela jiné segmenty cestujících a nedochází k přesunům lidí z jednoho nádraží na druhé," dodal. Z CAN je podle něj možné přestupovat na všechny směry po republice i Evropě. Také lokalizace před areálem Škody Plzeň a necelý kilometr od centrálního plzeňského náměstí je podle Hucla dobrá a nikdo si na ní nestěžuje. Na nádraží vedou podchody od tramvajové zastávky v Přemyslově ulici ve směru na Domažlice a Rozvadov i z Tylovy ulice od trolejbusu a první brány Škodovky.
V hale, otevřené denně od 05:00 do 22:30 je 60 míst k sezení, nejvíce lidí je tam vždy odpoledne. Pokud přijede mezinárodní linka v noci, dispečer otevře cestujícím sociální zařízení. V budově jsou moderní sociální zařízení včetně toalety pro invalidy, bufet s teplými jídly a lahůdkami, otevřený od 06:00 do 20:00, prodejna potravin, novin, dárků. Dále šest pokladen včetně odbavování integrované dopravy MHD na Plzeňsku.
Předloni firma investovala 850.000 korun do rekonstrukce sociálních zařízení. Loni vydala jeden milion korun do obnovy oken v jednopatrové budově a 450.000 korun na obnovu sedaček. Letos plánuje výměnu křídlových dveří za bezdotykové šoupačky a novou podlahu, což je také investice za milion korun. Firma počítá od roku 2008 s postupnou náhradou plechových plechových střech všech sedmi nástupišť. Jedno přijde na milion korun.
Další statisíce spolkne údržba. Jen na úklid haly vydá ČSAD autobusy 100.000 korun měsíčně, dalších minimálně 50.000 Kč na úklid venkovních prostor. Více než 100.000 korun ročně si vyžádá údržba podchodů, zejména výměny žárovek, krytů kanálků a nátěrů stěn. Další desetitisíce spolknou nátěry a opravy rovné střechy nádražní haly.
Na nádraží, které bylo v době dokončení v roce 1984 údajně nejmodernější v Evropě, pracuje 18 lidí v pokladnách, na informacích, v dispečinku a skladech. Tři lidé jsou tam jako údržbáři.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 18.02.2007 17:56



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka