Do Konstantinových Lázní vede nová silnice

Do jediných lázní v Plzeňském kraji, Konstantinových Lázní, už se řidiči dostanou z obou směrů po velmi slušných silnicích. Poslední sedmikilometrový úsek z Horních Kozolup, jenž byl čtyři roky v havarijním stavu, dokončila Správa a údržba silnic Stříbro (SÚS). Opravu za 32 milionů Kč hradil Plzeňský kraj.

Jarní servisní akce AUTO CB

Do jediných lázní v Plzeňském kraji, Konstantinových Lázní, už se řidiči dostanou z obou směrů po velmi slušných silnicích. Poslední sedmikilometrový úsek z Horních Kozolup, jenž byl čtyři roky v havarijním stavu, dokončila Správa a údržba silnic Stříbro (SÚS). Opravu za 32 milionů Kč hradil Plzeňský kraj. Byla provedena novou, rychlejší a levnější technologií, řekl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. Trvala měsíc.
"Byla to jedna z nejhorších silnic na Tachovsku. Tato část komunikace druhé třídy ze Stříbra do Konstantinových Lázní byla opravdu ostudou," řekl náměstek SÚS Jiří Franěk.
Nová technologie studené recyklace přímo v místě zkrátila stavbu oproti klasickým metodám nejméně o polovinu. "Pokud by se vybagrovalo celé podloží a dělala nová silnice bylo by to minimálně dvakrát dražší," uvedl Jaroš. Moderní metoda je ale zhruba dvakrát dražší než "pouhá" pokládka nového asfaltu, což ale silničáři v místě odmítli. "Před zimou nám tu lepily díry a hned po ní byly zas vytlučené. Lidé to raději objížděli přes Cebiv," řekl starosta Horních Kozolup Karel Lindauer. Silnice byla rozlámaná, rychlost omezena na 30 km/hod.
Komunikace je únosnější, než kdyby se pouze "zalepily" díry. Její oprava je podle Fraňka navíc ekologická, neboť z místa se neodváží žádný asfalt, klasifikovaný jako nebezpečný odpad. "Povrch silnice se do 20 centimetrů ofrézuje, doslova přeorá, a doplní cementem a vápnem," řekl. Stavebníci, Kareta Bruntál, průběžně zjišťují procento kameniva, drtě i hlíny a na požadovanou pevnost dodávají cement a vápno. Poté se vrstva uválcuje a znovu "přeorá" a opět doplní stabilizátory a vznikne homogenní betonová deska. Na ní se nanese šesticentimetrový asfaltový koberec. Garance stavby je pětiletá, nový asfalt by vydržel polovinu.
Úseky v Horních Kozolupech a Slavicích se opravily při úplné uzavírce. "Zbytek u Záchlumí, ke křižovatce se silnicí na Stříbro a Černošín, ale musel být prováděn za provozu, jinak by řidiči objížděli 50 kilometrů," dodal Franěk. SÚS touto metodou silnice nikdy neopravovala. Na zkušené tam byli i pracovníci ostatních pěti SÚS v kraji.
SÚS ještě dodělá vodorovné značení a vyhloubí postranní příkopy pod úroveň silnice, aby voda z podloží odtékala. Další tři miliony Kč stál nátěr na sedmikilometrovém úseku do Kokašic.
Horní Kozolupy mají 270 lidí. Ještě před obnovou hlavního tahu si obec s dvoumilionovým rozpočtem opravila místní komunikace za 350.000 Kč, z toho 210.000 korun dal kraj. Šlo o největší letošní investici.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 24.07.2007 13:32



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka